رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: سرانه کتاب در این شهر ۲۸ نسخه برای هر ۱۰۰ نفر بوده که این تعداد ۱۰ نسخه کمتر از میانگین استانی است.

چیا قادری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هم اکنون ۶ کتابخانه فعال در مهاباد با زیربنای ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع وجود دارد که از این تعداد سه کتابخانه عمومی و ۳ کتابخانه به طور مشارکتی است که بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب در قالب ۵۹ هزار نسخه در آن‌ها نگهداری می‌شود.

قادری با بیان اینکه سرانه کتاب در این شهرستان ۱۰ نسخه کمتر از میانگین استانی است، افزود: در مناطقی که سرانه‌ فرهنگی به آن‌ها اختصاص یافته است به مراتب شاهد آسیب‌های اجتماعی کم‌تری هستیم و این مسئله نشان می‌دهد هر چه‌قدر به حوزه‌ی فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری شود هزینه محسوب نمی‌شود و سرمایه گذاری برای نسل‌های کودک و نوجوان است.

او اضافه کرد: انس با کتاب و کتابخوانی در مهاباد تنها در کتابخانه‌های عمومی نیست و برخی از نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور و صدا و سیمای مرکز مهاباد دارای کتابخانه‌های مجهز و غنی با کتاب‌های مرجع است و علاوه بر این برخی از ادیبان و نویسندگان این شهر دارای کتابخانه‌های چند هزار جلدی است که در آمار‌های رسمی به شمار نمی‌آید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دوستداران کتاب و انجمن‌های ادبی مهاباد در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم برای افق‌های دور دست‌تر متمرکز بوده و آنان بر این باور هستند که گام هایشان در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه فراتر از دیگر شهر‌های کشور است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.