سایت‌های واسط، بستری برای سرقت

رئیس پلیس فتا استان یزد در خصوص استفاده مجرمان سایبری از سایت‌های واسط برای رسیدن به اهداف شوم خود، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: مجرمان سایبری با سوء‌ استفاده از استقبال مردم از سایت‌های واسط فروش کالا و یا درج آگهی رایگان، با شیوه و شگرد‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کنند و کاربران فضای مجازی در استفاده از این نوع سایت‌ها باید به نکات امنیتی توجه بیشتری داشته باشند.

او افزود: برخی افراد سودجو با درج آگهی جعلی در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی مانند "‌نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی در منزل" و ارائه آدرس و مشخصات جعلی دفتر کار و تعمیرگاه، ضمن مراجعه حضوری به منزل قربانیان برای تعمیر لوازم خانگی ایشان از قبیل ماشین لباسشویی، یخچال ، کولر گازی و ...  به بهانه اینکه تعمیر آن باید در محل کار انجام شود، اقدام به خارج نمودن لوازم مورد نظر کرده و با این ترفند، وسایل ایشان را به سرقت می‌برند.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: سارقان با سوء‌ استفاده از بستر سایت‌های واسط، با درج آگهی‌های غیر واقعی و تعیین قیمت‌های عمدتا پایین‌تر از عرف بازار برای خدمات تعمیراتی و با سوء‌ استفاده از اعتماد شهروندان و ارائه مشخصات جعلی به اقدامات مجرمانه خود مبادرت می‌ورزند.

این مقام سایبری بیان داشت: با توجه به احراز نشدن هویت واقعی افراد در درج آگهی در این سایت‌ها و فراهم بودن امکان کلاهبرداری، شهروندان توجه داشته باشند اینگونه خدمات و سرویس‌ها را از شرکت‌های دارای مجوز و معتبر درخواست کنند و نسبت به سوء استفاده‌های احتمالی توجه داشته باشند.

رئیس پلیس فتا یزد از کاربران خواست هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.