فرمانده انتظامی استان یزد از راه اندازی نخستین ایستگاه انتظامی شهر شاهدیه یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد گفت: برای تجهیز بنای واگذار شده از سوی شهرداری به منظور راه اندازی ایستگاه انتظامی که مورد درخواست مردم بود بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات لازم آن تهیه شد.

او افزود: همچنین یک دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت خیری برای این ایستگاه انتظامی فراهم شد.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: بافت اجتماعی یزد تغییر کرده و مثل ۲۰ سال قبل نیست لذا شهروندان باید در نگهداری اموال و همچنین حفاظت از خود یاری رسان پلیس باشند و حداقل‌های امنیتی را رعایت کنند.

سردار عباسعلی بهدانی فرد اظهار داشت: کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی، اورژانس نیروی انتظامی هستند و در صورت نیاز سریع بلافاصله جوابگوی مردمند، اما نباید مردم در حفاظت از اموال و همچنین وسایل شخصی فقط به نیروی انتظامی اکتفا کنند، زیرا که یزد مثل سابق نیست.

او تصریح کرد: علی رغم اینکه مهاجر پذیری، حاشیه نشینی، گسترش شهر و همچنین افزایش جمعیت را داشتیم، اما نیروی انتظامی آنچنان که باید گسترش نیافته لذا در پیشگیری از جرائم و سرقت و نگهداری از اموال باید خود مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: بعضی مواقع مشاهده شده برخی از مردم یزد بویژه در شهر‌های اطراف مثل شاهدیه وسایل نقلیه خود را بدون قفل کردن رها می‌کنند یا در ساختمان سازی سیستم‌های پیشگیری و ضد سرقت را اعمال نمی‌کنند لذا توان محدود نیروی انتظامی امکان حضور در همه جا را سلب کرده و خود مردم باید در این زمینه با نیروی انتظامی مشارکت داشته باشند.

او افزود: احداث ایستگاه و کلانتری در شاهدیه از مدت‌ها قبل یکی از درخواست‌های مردمی بود که توسط شهردار و اعضای شورای شهر پیگیری می‌شد و خوشبختانه امروز شاهد افتتاح این محل هستیم.

بهدانی فرد ادامه داد: با توجه به مشکلات بودجه‌ای که وجود داشت با آماده شدن ساختمان فعلی و همچنین تجهیزات لازم از سوی شهرداری و شورای شهر شاهدیه این محل آماده سازی و راه اندازی شد و امیدواریم با کمک مردم و خیران ساختمان جدید کلانتری نیز ساخته شده و شاهد تقویت نیروی انتظامی باشیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.