بررسی صورت‌های مالی شرکت ها؛

"ایران خودرو" در سال ۹۹، ۱۹۵ درصد زیان بیشتری ساخت

زیان خالص شرکت ایران خودرو در سال ۹۹ به رقم ۱۵ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان رسید که نشان از افزایش ۱۹۵درصدی زیان این شرکت نسبت به سال ۹۸ دارد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده شرکت ایران خودرو، با نماد خودرو در تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۰ منتشر شد.


بیشتر بخوانید


طبق بررسی‌های انجام شده از صورت‌های مالی شرکت ایران خودرو، درآمد عملیاتی این شرکت از ۳۳ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان در سال مالی ۹۸، به ۶۷ هزار و ۸۰ میلیارد تومان در سال مالی ۹۹ رسیده که نشان از رشد 101 درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت دارد.

رشد درآمد‌های عملیاتی در صورتی محقق شده است که زیان خالص شرکت در سال مالی ۹۹ به رقم ۱۵ هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان رسید که نشان از افزایش زیان ۱۹۵ درصدی شرکت نسبت به سال مالی قبل دارد، این بدین معنی است که شرکت ایران خودرو در سال مالی ۹۹ به ازای هر سهم 51 تومان زیان ساخته است.

بررسی جزئیات درآمد‌های عملیاتی و بهای تمام شده شرکت ایران خودرو نشان می‌دهد، سود ناخالص شرکت، داخلی و صادراتی بوده که از طریق فروش صادراتی 1 میلیارد و 179 میلیون تومان مثبت و از طریق فروش داخلی ۱۱ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان منفی بوده است.

همچنین بررسی روند فروش شرکت و برآورد مبلغ فروش برای دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ میزان مبلغ فروش را ۱۱۷ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده است. در این پیش بینی مبلغ بهای تمام شده نیز رقم 128 هزار و 514 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
این همه هزینه میشه انوقت خودرو بی کیفیت خوب وارد کنیم که بهتره ....
آخرین اخبار