رئیس اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی بردسکن گفت: کشاورزان بردسکنی امسال نتوانسته‌اند به صورت حرفه‌ای از محصول عناب درآمد اقتصادی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  جواد اسماعیل نیا رئیس اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی بردسکن در کارگاه آموزشی کاشت و داشت عناب که در روستای خانقاه بردسکن برگزار شد، گفت: کشاورزان این منظقه نتوانسته‌اند امسال به صورت حرفه‌ای از محصول عناب درآمد اقتصادی کسب کنند؛ این در حالی‌ است که بردسکن در کشت محصول عناب همواره در خراسان رضوی پیشرو  بوده است.

او افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در آینده نزدیک محصول زرشک و سماق نیز در بردسکن ترویج و کشت می‌شود.

رئیس اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی بردسکن ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد کشت در بردسکن پیش بینی شده که در آینده محصولاتی مانند  زیره سیاه در ۲۰ روستای منطقه کوهپادر بردسکن کشت شود.

رجب زاده کارشناس مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سطح زیرکشت محصول عناب در استان ۳۰۰ هکتار است که به طور متوسط از هر هکتار ۲۰۰ تن عناب برداشت می‌شود.

او افزود: محصول عناب به صورت پراکنده در برخی از مناطق استان کاشت شده است و برنامه داریم امسال سطح زیرکشت این محصول را حداقل ۳۰ هکتار افزایش دهیم.

کارشناس مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان بردسکن یکی از مناطق مستعد در کاشت محصول عناب است و از شهرستان‌های پیشگام در تولید این محصول است.

در این کارگاه آموزشی باغداران با آخرین یافته‌های تحقیقاتی و روش‌های کاشت داشت و پیوندزنی محصول عناب بیش از پیش آشنا شدند.

انتهای پیام// و. ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.