مهم‌ترین حوادث ۲۹ تیر ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث سه شنبه ۲۹ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۲۵ فقره انواع سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۴۹ سارق و کشف ۱۲۵ فقره انواع سرقت در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت جامعه و افزایش رضایتمندی شهروندان، طرح عملیاتی مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت، طی یک ماه گذشته در شهرستان کازرون اجرا شد.

او افزود: اجرای این طرح در سطح شهرستان نتایج خوبی به دنبال داشت که در این خصوص می‌توان به دستگیری ۴۹ نفر سارق و کشف ۱۲۵ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، اماکن خصوصی و دولتی، خودرو و قطعات خودرو، موتورسکلت، مغازه، کابل و سیم برق اشاره کرد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم از وظایف ذاتی پلیس و از حقوق شهروندی است که به جد پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: افزایش ضریب امنیت اجتماعی نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها و آحاد مردم است که با مشارکت همگان، دستاورد‌های پلیس پایدار خواهد ماند.

کشف ۲۲ راس گوساله قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ۲۲ رأس گوساله قاچاق و بدون مجوز در ممسنی کشف شد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: مأموران پاسگاه فهلیان این شهرستان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، ۲۲ راس گوساله قاچاق و بدون مجوز بهداشتی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی ممسنی افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه محموله احشام قاچاق به دامپزشکی معرفی شد.

پایان قدرت نمائی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری کاربر اینستاگرامی خبر داد که با انتشار کلیپ در فضای مجازی، قدرت نمائی و اوباش گری را ترویج می‌داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: طی رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا با صفحه‌ای در اینستاگرام مواجه شدند که شخصی با اشتراک گذاشتن کلیپی، قدرت نمائی و عربده کشی می‌کرد.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات تخصصی افسران پلیس فتا، ادمین صفحه مذکور را شناسایی و با دستور قضائی به پلیس فتا احضار که در بررسی انجام شده مشخص شد او سابقه شرارت و درگیری در فضای حقیقی نیز دارد.

سرهنگ قسام از سیر مراحل قانونی پرونده متهم در دادسرا و تحویل وی به زندان گفت و خاطر نشان کرد: پلیس فتا با اشرافیت فضای مجازی و رصد شبکه‌های اجتماعی، در چهارچوب قوانین و مقررات با هرگونه اعمال مجرمانه در این فضا برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق با ۱۷ فقره سرقت در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۱۷ فقره سرقت اماکن خصوصی و دورن خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

بارش و طغیان رودخانه در کازرون ۱۶۰ رأس گوسفند را تلف کرد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: بارش باران و طغیان رودخانه‌ها باعث تلف شدن ۱۶۰ راس گوسفند در روستا‌های شهرستان شده است.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و تلف شدن احشام در روستا‌های تابع کازرون، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: مأموران با حضور در محل حادثه و بررسی‌های اولیه مشاهده کردند که بر اثر شدت بالای بارش باران و وقوع طغیان رودخانه ها، ۱۶۰ رأس گوسفند تلف شدند.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: دامداران و کشاورزان محل نگهداری دام و محصولات خود را ایمن سازی کنند تا در صورت شدت ریزش نزولات آسمانی از بروز خسارات پیشگیری شود.

توقیف محموله کارتخوان در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۵۰۰ دستگاه کارتخوان خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد در شهرستان کوار خبر داد.

سرهنگ علی بابایی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: ماموران یگان امداد کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پراید مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها ۵۰۰ دستگاه کارتخوان خارجی قاچاق که از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سارقان احشام اوز در خنج دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از دستگیری سارقان احشام و کشف احشام سرقتی اوز در خنج خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی شهرستان خنج گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی خنج هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی شهرستان به ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و برای بررسی خودرو‌ها دستور ایست صادر کردند.

او تصریح کرد: رانندگان خودرو‌های یاد شده به دستور پلیس بی توجهی کرده و اقدام به فرار کردند که پس از طی مسافتی مامورین با رعایت قانون بکار گیری سلاح خودرو‌های مذکور را متوقف و ۲۵ راس احشام سرقتی از آنان کشف شد.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی احشام کشف شده ۲ میلیارد ریال است، گفت: در این راستا ماموران پس از انجام تحقیقات متوجه شدند که این احشام ازشهرستان اوز سرقت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج گفت: ماموران پلیس آگاهی با تحقیقات فنی و پلیسی از سارقان، ۵ فقره سرقت دیگر نیز که توسط انان انجام شده بوده را کشف کردند و برای بررسی بیشتر سارقان در اختیار پلیس قرار گرفتند.

سرهنگ کریمی با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری مالخر‌ها از دامداران درخواست کرد: در نگهداری احشام خود بیشتر دقت کنند و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موارد را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۱۰ تن جو احتکارشده در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۱۱۰ تن جو احتکار به ارزش ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در یکی از روستا‌های شهرستان آباده خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: به منظور طرح برخورد با کالای قاچاق و احتکار، مأموران پلیس امنیت عمومی با همکاری نیروی مقاومت بسیج آباده با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار نهاده‌های دامی از نوع جو در ۲ انبار در یکی از روستا‌های اطراف این شهرستان مطلع شدند.

او افزود: بلافاصله ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازدید از آن دو انبار موفق شدند ۱۱۰ تن جو احتکار شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری ۳۳ سارق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ کردن عرصه بر سارقان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته با تلاش و کوشش شبانه روزی ماموران و تعقیب و مراقبت‌های ویژه و بهره‌مندی از روش‌های نوین کشف جرم، ماموران موفق شدند ۳۳ نفر سارق را دستگیر کنند.

او با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۴۶ فقره انواع سرقت از نوع منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت، درون خودرو و احشام اقرار کردند، گفت: اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق شهروندان از فعالیت‌های مجرمانه افراد مشکوک به پلیس، گام مهم و موثری در برخورد با مجرمین، هنجارشکنان و سارقان است.

سرقت پژو در بروجن و کشف در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی در شهرستان سپیدان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: ماموران انتظامی سپیدان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان رها شده بود مشکوک شدند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که وسیله نقلیه سابقه سرقت از شهر بروجن دارد.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه دارد، گفت: شهروندان توصیه‌های ایمنی پلیس را جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را به سامانه ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف مواد مخدر جاسازی شده در لاستیک موتورسیکلت

فرمانده انتظامی لارستان از کشف تریاک در بازرسی از لاستیک‌های یک دستگاه موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: به منظور اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی لارستان هنگام کنترل وسایط نقلیه عبوری به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این موتورسیکلت ۱۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در لاستیک‌های جلو و عقب جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، اضافه کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است و در این مسیر کارکنان جان برکف انتظامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۱۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
تشکر از مامورران زحمتکش نیروی انتظامی
Iran (Islamic Republic of)
ر
۱۶:۱۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
وای دام چ چیای میشنوه کشف مواد مخده در لاستیک موتور