نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

متولیان آب در کشور باید با توجه به همه ضرورت‌ها آبرسان به همه مناطق باشند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان گفت: مسئولین و متولیان آب در کشور باید با هوشیاری و با منطق و با توجه به همه ضرورت‌ها آبرسان به همه مناطق باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به دغدغه امروز مردم استان در خصوص مسئله آب اظهار داشت: بار‌ها گفته‌ایم که توپ آب نباید در زمین مردم باشد، مردم می‌خواهند در کنار هم زندگی کنند، مسئولین و متولیان آب در کشور باید با هوشیاری و با منطق و با توجه به همه ضرورت‌ها آب‌رسان به همه مناطق باشند.

او افزود: البته خشکسالی را همه درک می‌کنند و بر اساس آب موجود و البته برنامه‌ریزی برای انتقال آب از دریا‌ها در درازمدت باید مشکل مردم را رفع کنند، این که با تصمیم‌های تحریک‌کننده و غیرقانونی و غیر کارشناسی هر چند وقت یک بار مردم و استان‌ها را به موضع‌گیری بیندازند جز چالش برای نظام درست کردن چیز دیگری نیست، این نظام مظلوم این همه گرفتاری و چالش از ناحیه دشمنان دارد مسئولین داخلی نباید مشکل‌آفرین باشند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: مسئله تونل بهشت آباد را همه کارشناسان قائل به خسارت‌بار بودن آن هستند و می‌گویند باید راهکار‌های دیگری برای انتقال آب پیدا کرد، با اصل انتقال مخالفتی نیست باید راهکار پیدا کرد؛ انتقال ثقلی و امثال آن را پیشنهاد می‌دهند، چرا این موضوع روشن و شفاف را به یک موضوع پیچیده و بازیگرانه تبدیل می‌کنند و موجب نگرانی مردم دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان می‌شوند.

او ادامه داد: آقایان ملاحظه می‌کنند که این دو استان وضعیت آبی پر مسئله دارند، البته خوزستان هم اکنون به یک معضل کشوری تبدیل‌شده است و چهارمحال و بختیاری هرچند مردم به جهت ملاحظه نظام کمتر ظهور و بروز دارند، اما واقعاً مشکل جدی آب دارند و با مشکل مواجه هستند و البته خیلی جدی و سنگین از اینجانب و از علما مطالبه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: در همین استان و در حاشیه مرکز استان چند روستا به صورت جدی مشکل آب دارند و در برخی مناطق خوزستان هم با تانکر ـبرسانی می‌شود.

او افزود: طرح بن بروجن تا حدودی امید ایجاد کرد که حداقل نیمی از استان قدری از مشکلاتشان کاهش پیدا کند که لازم است سرعت یابد و هر چه زودتر به نتیجه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: استان اصفهان و مشکلات آبی که دارد باید درست و منطقی دیده شود و راه‌حل منطقی هم برای همه این‌ها وجود دارد، مسئولین امر در پی رفع مشکل باشند و همه جانبه نگر باشند.

او ادامه داد: برخی تصمیم‌ها مثل تونل گلاب چه‌بسا به خشک شدن زاینده‌رود بینجامد و خسارت گسترده برای همگان در پی داشته باشد آقایان مراقب باشند و احساسی تصمیم نگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: یک تقاضا هم از اعزّه و علمای محترم استان‌های هم‌جوار داشته باشم که فضای گفتگو و مفاهمه باز شود و طی جلساتی صمیمی علما و نخبگان هر سه استان در کنار هم گفت‌وگوی مستدل و راهگشا داشته باشند، با طرح ادعا‌های یک‌طرفه و محکوم کردن دیگران کار‌ها و پیگیری‌ها به نتیجه مثبت نخواهد رسید بلکه نگرانی مردم افزایش خواهد یافت و مشکلات و چالش‌های نظام هم بیشتر خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: این دغدغه امروز مردم در همه استان‌ها هست و انتظار و مطالبه جدی دارند که امیدوار هستم مسئولین ان‌شاءالله نسبت به این معنا تصمیم عقلایی و منطقی داشته باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.