سفیر چین در روسیه اعلام کرد پکن از عرضه کالا‌های مسکو در بازار‌های خود استقبال و بر ادامه همکاری‌های فعال اقتصادی و تجاری مشترک تاکید می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفیر چین در مسکو اعلام کرد پکن از افزایش عرضه کالا‌ها از روسیه به بازار خود استقبال می‌کند و آماده ارائه کمک به تولیدکنندگان روسی است.

ژانگ هانهوی، سفیر چین در روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پکن از عرضه کالا‌های روسی در بازارهای خود استقبال می‌کند. این سفارت خانه آماده است تا به همه تولید کنندگان و کارآفرینان چینی و روسی برای ورود به بازارهای اقتصادی در کشور چین کمک کند. 

هانهوی ابراز اطمینان کرد که در این سال همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه بین روسیه و چین به طور فعال ادامه خواهد یافت.

او افزود: من می‌خواهم تأکید کنم که از طرف چین، ما همه تلاش خود را برای افزایش و ارتقاء همکاری در زمینه تجارت و اقتصادی بین دو کشور انجام  خواهیم داد و همه مسائل پیش رو را حل و فصل خواهیم کرد.

این دیپلمات چینی گفت: از ژانویه تا ژوئن سال جاری، حجم تجارت اقتصادی بین دو کشور  ۶۳ میلیارد دلار بوده است که ۲۸.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این رقم بسیار خوبی است. از ژانویه تا مه سال جاری، حجم سرمایه گذاری‌های غیرمالی مستقیم چین در روسیه ۴۸.۳درصد و هزینه قرارداد‌های جدید ۹۳ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار