وزیر خارجه چین خواستار تعامل بیشتر این کشور با روسیه و مقابله این دو کشور با سلطه‌جویی کشورهای دیگر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، در اظهاراتی خواستار همکاری چین و روسیه برای گرایش به سمت چندجانبه‌گرایی و مقابله این دو کشور با سلطه‌جویی شد.

این مقام ارشد چین این اظهارات را در مراسمی به مناسب ۲۰اُمین سالگرد امضای پیمان حسن همجواری و همکاری دوستانه میان روسیه و چین مطرح کرد.

وانگ یی ضمن درخواست برای همکاری و چندجانبه‌گرایی دو طرف، بر «تقویت همکاری استراتژیک» و «ارتقاء مشارکت استراتژیک میان روسیه و چین» برای ورود به دوره‌ای جدید و بالاتر از گذشته تأکید کرد.

او همچنین در بخشی از سخنان خود این اطمینان را داد که برای «تعمیق اعتماد سیاسی متقابل» و «تبادل فرهنگی» با چین تلاش خواهد کرد.

وانگ یی به‌تازگی نیز در یک کنفرانس مجازی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار مدیریت پایان اختلافات میان اتحادیه اروپا و این کشور و ایجاد اعتماد متقابل میان دو طرف شد.

همچنین پیش از او نیز «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، در سخنانی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکا که چین را رقیب خود در عرصه فناوری می‌داند، خواستار مقابله احزاب مختلف جهان با هر کشوری شد که به محاصره فناوری اقدام می‌کند.

شی جین پینگ این اظهارات را در نشستی مجازی با حضور ۵۰۰ نفر از ۱۶۰ کشور جهان ازجمله روسیه، بورکینافاسو، زیمباوه و کوبا، مطرح کرد و گفت: «با اتحاد با یکدیگر باید با هر اقدام یک‌جانبه (ازسوی آمریکا) که در قامت واژه‌های فریبنده مانند چندجانبه‌گرایی، هژمونی و سیاست قدرت مطرح می‌شود، مخالفت کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار