بخشدار بستان گفت: مشکلات بی آبی روستاییان این ناحیه با جاری شدن رودخانه کرخه و تامین آب احشام مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طی چند روز گذشته بی آبی در خوزستان تبدیل به معضلی برای اهالی روستایی شده بود که زندگی و حیات آن‌ها به شدت وابسته به آب است.

مشکلات بی آبی ناشی از خشکسالی و پیش بینی نادرست با مدیریت ناصحیح منابع آبی در حال تبدیل شدن به بحرانی در خوزستان بود که با تکاپوی مسئولان استانی و کشوری و رهاسازی آب از سد‌ها هم اکنون تا حد زیادی مرتفع گردیده است.

مردم ساکن شهرستان دشت آزادگان که آب آن از رودخانه کرخه تامین می‌شود، بیشترین زیان را از این خشکسالی دیدند. پیشتر مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه گفته بود مجبوریم به منظور تامین برق مردم تا انتهای تابستان از رها سازی گسترده آب خودداری کنیم، اما حالا و پس از پیگیری‌های صورت گرفته آب در رودخانه کرخه و شاخه‌های آن جاری شده تا هم کشاورزان و دامدارن مشکلات شان در این زمینه رفع شود و هم زندگی به حالت طبیعی خود بازگردد.


بیشتر بخوانید


احمد هاشمی زاده بخشدار بستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پس از رها سازی آب از سد کرخه در رودخانه، وضعیت مطلوب شده، گفت: شرایط آب نوشیدنی مردم هم خوب است و احشام به ویژه گاومیش‌ها با بالا آمدن آب در رودخانه حالا به راحتی در رود آب تنی می‌کنند.

او افزود: تمام روستا‌های این بخش شامل ۱۰ روستا؛ لوله کشی آب دارند و به خط انتقال آب غدیر متصل هستند، اما موضوع و مشکل اصلی آن‌ها در زمینه تامین آب برای گاومیش‌ها و احشام بوده و پس از رها سازی آب از سد، مسائل در این زمینه هم تا حد زیادی مرتفع گردید.

هاشمی زاده بیان کرد: هم اکنون نیز روستا‌هایی که در زمینه تامین آب برای چهار پایان خود مشکل دارند، آبرسانی با تانکر آب صورت می‌پذیرد.

بخشدار بستان در خصوص تجمعات در این ناحیه اظهار داشت: تجمعاتی نیز از سوی مردم و در اعتراض به نبود آب رودخانه و تهیه آب دام هایشان برگزار شد که پس از یک ساعت مرتفع و پس از جاری شدن آب در رودخانه مشکل روستاییان نیز حل شد.

 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.