نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس کمیسیون اروپا از او خواست تا درباره تغییرات قابل توجه پروتکل ایرلند شمالی گفتگو کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس کمیسیون اروپا  گفت که معامله برگزیت درباره تجارت لندن و ایرلند شمالی دارای مشکلاتی است و نیاز به تغییرات قابل توجه دارد.

نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با اورسلا فون درلاین،، رئیس کمیسیون اروپا از او خواست تا درباره تغییرات قابل توجه پروتکل ایرلند شمالی گفتگو کنند.

انگلیس روز چهارشنبه در یک مقاله ۲۸ صفحه‌ای، خواستار توافقی تازه از جانب اتحادیه اروپا برای تجارت پسابرگزیت با ایرلند شمالی شد و اعلام کرد همین حالا دلایلی برای خروج از بخش‌هایی از این معامله را دارد که سال گذشته میلادی با اتحادیه اروپا منعقد کرده است.

روز گذشته، رئیس کمیسیون اروپا گفت: این کمیسیون به دنبال راه حل‌های خلاقانه برای حل مشکلات در تجارت میان انگلیس و ایرلند شمالی خواهد بود، اما معامله برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) درباره ایرلند شمالی را از نو به مذاکره نخواهد گذاشت.

پروتکل ایرلند شمالی که دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از آن حمایت کرده است بخشی از ساز و کار حل و فصلی است که جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را پس از چهار سال از همه پرسی این کشور نهایی کرد.

انگلیس و اتحادیه اروپا پس از برگزیت در مرز ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند هم مرز شده‌اند. ایرلند شمالی بخشی از بریتانیا محسوب می‌شود و جمهوری ایرلند عضوی از اتحادیه اروپاست و بخش مهمی از کشمکش‌های لندن و بروکسل در مذاکرات برگزیت بر سر وضعیت این مرز مشترک بوده است.

براساس توافق برگزیت، ایرلند شمالی همچنان بخشی از بازار مشترک اتحادیه اروپا بشمار می‌رود تا از بازرسی‌های مرزی با جمهوری ایرلند جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار