سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده گرچه با پروژه نورد استریم-۲ مخالف است، اما نمی‌تواند مانع از آن شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، آمریکا اعلام کرد که علی‌رغم مخالفت با ساخت خط لوله نورداستریم-۲، نمی‌تواند مانع از ساخت آن شود.

"ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: مخالف توافق مربوط به خط لوله نورد استریم-۲ هستیم، اما مانع‌تراشی مقابل آن به روابطمان با آلمان لطمه می‌زند.

شب گذشته، یک دیپلمات ارشد آمریکایی از توافق با آلمان برسر خط لوله نوراستریم-۲ خبر داده و گفت: آمریکا ظهر امروز به وقت محلی توافق با آلمان برسر ساخت خط لوله نورداستریم-۲ را علنی خواهد کرد.

او در ادامه افزود: آمریکا در توافق با آلمان، پیگیر تمدید ۱۰ ساله انتقال گاز از طریق اوکراین است. آلمان متعهد است اگر روسیه از انرژی همانند سلاح علیه اوکراین استفاده کند، از اقدام اتحادیه اروپا حمایت کند.

خبرگزاری بلومبرگ نیز دو روز پیش در گزارشی اعلام کرده بود که آمریکا و آلمان در آینده نزدیک توافقی را امضا خواهند کرد که با استناد به آن درصورتی‌که روسیه قصد استفاده از انرژی را به‌عنوان سلاحی علیه اوکراین داشته باشد، تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کنند.

براساس پیش‌نویس توافق آلمان و آمریکا که به دست بلومبرگ رسیده است، این دو کشور با اشاره به توافق خط لوله گازی نورداستریم-۲ هشدار دادند احتمال دارد تحریم و اقدامات بازدارنده دیگری را علیه روسیه اعمال کنند.

«پروژه نورداستریم-۲» گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از دو خط ۱۲۳۰ کیلومتری با ظرفیت ترکیبی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال تشکیل شده است.

از ابتدای اجرای این پروژه روسیه با انتقادات و هجمه‌های مداوم آمریکا روبه‌رو بوده است. واشنگتن، به اتحادیه اروپا درباره اینکه این خط لوله وابستگی انرژی اروپای غربی را به روسیه افزایش می‌دهد، هشدار داده است.

با این حال مسکو و برلین با اشاره به اینکه این خط لوله یک پروژه کاملا اقتصادی است، اعلام کردند که تلاش‌های آمریکا برای دیکته کردن سیاست انرژی به آلمان، چیزی غیر از رقابت ناعادلانه نیست، زیرا آمریکا در تلاش است گاز طبیعی مایع خود را به اروپا بفروشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار