نائب رئیس کمیسیون روابط بین الملل شورای فدراسیون روسیه تأکید کرد که مسکو به صدور گاز به اروپا ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر جباروف» نائب رئیس کمیسیون روابط بین الملل شورای فدراسیون روسیه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تأکید کرد: توافق بین آمریکا و آلمان در خصوص خط لوله گازی نورد استریم-۲ بر موضع مسکو در قبال صدور گاز به اروپا تأثیری نخواهد داشت.

ولادیمیر جباروف افزود: همه این توافقنامه‌ها را می‌توان فرضی نامید، زیرا بر موضع ما در قبال صدور گاز تأثیری نخواهد داشت و ما برای صدور گاز به اوکراین از طریق خط گاز ترکیه و خط شمال آمادگی داریم، اما برای این کار باید شروطی وجود داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون روابط بین الملل شورای فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: دولت روسیه کاری ندارد که مشتری گازش کدام کشور است به خصوص اگر آلمان باشد.

بامداد پنجشنبه دولت‌های آلمان و آمریکا از توافقی در خصوص خط لوله نورد استریم-۲ رونمایی کردند که ذیل آن برلین متعهد شده است به هر تلاش روسیه برای استفاده از انرژی به ‌عنوان یک سلاح علیه اوکراین و دیگر کشور‌های شرق و مرکز اروپا پاسخ دهد.

پارلمان اروپا چندی پیش قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط ‌لوله گاز «نورد استریم» شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است.

بعد از آن، «آرمین لاشت» نامزد صدر اعظمی آلمان در انتخابات آتی این کشور گفت که در اجرای خط گازی نورد استریم-۲ باید منافع اوکراین حفظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار