بخشدار سوسنگرد گفت: مشکلات حاد به لحاظ آبرسانی در این مناطق مشاهده نمی‌شود و فقط در ۲ روستا به دلیل فرسودگی پمپ آب تانکر‌های آبرسان مستقر هستند.

عبدالحسین خوشنام بخشدار مرکزی سوسنگرد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طی چند روز گذشته مشکلات آبرسانی به روستا‌های بخش مرکزی سوسنگرد برطرف شده و فقط در برخی روستا‌ها به دلیل فرسودگی پمپ آب، تانکر‌های آبرسان مستقر هستند.

او افزود: با کم شدن آب تاسیسات «امام علی» که روستا‌های بخش مرکزی سوسنگرد را پوشش می‌داد، آبرسانی با مشکلاتی مواجه شد، اما حالا و با آبگیری رودخانه کرخه دشواری‌ها نیز کاهش یافتند و آب در لوله‌های مردم جاری شده است.

خوشنام بیان کرد: روستا‌های دحیمی یک، ۲ و ۳، مگاصیص، سویدانی، حاجیه، چولانه و آلبوعفری برای مدت چند روز بدون آب ماندند که طی این مدت نیز از تانکر‌های آبرسان استفاده می‌شد اما با کمک دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در روستا‌های بالاتر از ۳۰ خانوار دستکم ۶ تانکر آبرسان را مستقر کردیم.

بخشدار مرکزی سوسنگرد اظهار داشت: در روستا‌های آلبوعفریه، چولانه، حاجیه، سویدانی و مگاصیص هم اکنون آبرسانی صورت گرفته و فقط روستا‌های دحیمیه یک، ۲ و ۳ (دحیمیه یک و ۲ با هم آبرسانی می‌شوند) باقی مانده است که به دلیل از کار افتادگی پمپ روستا است و آبرسانی انجام نمی‌شود، اما تانکر‌های آبرسان در این روستا‌ها مستقر هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنش آبی در این مناطق وجود ندارد، تصریح کرد: در سوسنگرد اعتراضات شدید‌تر بوده است، زیرا روز‌های نخست مردم آب نداشتند و بیشتر نیز کشاورز بودند؛ بنابراین اعتراض در ۲ روز نخست به حق بود ولی پس از آن آب جاری شد و حالا دلیلی برای ادامه تجمعات وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


عبدالحسین خوشنام ادامه داد: ۲ روز نخست مردم در شرایط سختی بودند و به همین دلیل نیز اعتراض کردند که تجمع آن‌ها هم مسالمت آمیز بود، اما اعتراضات به حق شان از سوی گروه کوچکی به انحراف کشیده شده و حالا تنها کسی که از آشوب و اغتشاش متضرر خواهد شد، مردم هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.