آتش جنگل‌های گالیکش استان گلستان که دیشب با تلاش مردم و جنگلبانان خاموش شده بود، ۷ مصدوم برجای گذاشت.

عبدالرحیم لطفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، از مصدوم شدن ۷ تن از جنگلبانان استان هنگام تلاش برای خاموش کردن آتش جنگل‌های گالیکش خبر داد و گفت: ۶ نفر از جنگلبان سرپایی درمان شدند، اما یکی از آنان که به علت تنفس دود دچار مشکل تنفسی شده است با تشخیص پزشک، همچنان بستری است.


عبدالرحیم لطفی با قدردانی از تلاش نیرو‌های مردمی و منابع طبیعی استان برای خاموش کردن آتش جنگل‌های گالیکش گفت: آتش دیشب خاموش شد، اما نیروی منابع طبیعی برای جلوگیری از شعله ور شدن آتش در حال بررسی و پایش منطقه هستند.


لطفی افزود: دو بالگرد آب پاش هم در فرودگاه کلاله آماده باش هستند تا در صورت بروز دوباره آتش سوزی، وارد عمل شوند.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بر آورد‌های اولیه نشان از وسعت خسارت آتش به حدود ۲۰ هکتار از جنگل‌های منطقه بش اویلی گالیکش است، اما وسعت دقیق آتش سوزی و میزان خسارت پس از اطمینان از شعله ور نشدن دوباره آتش، با حضور کارشناسان منابع طبیعی استان برآورد و اعلام خواهد شد.


لطفی افزود: متاسفانه آتش سوزی دو روز پیش جنگل گالیکش از آتش کاه و کلش یکی از زمین‌های کشاورزی به جنگل سرایت و بلافاصله منطقه وسیعی را درگیر کرد.


او گفت: بار‌ها از کشاورزانی که اراضی آن‌ها در حاشیه جنگل قرار دارد خواسته ایم کاه و کلش خود را آتش نزنند و حداقل آتش بُر د رحاشیه مزارع ایجاد کنند تا شاهد این چنین آسیب و خسارت به جنگل‌های بکر منطقه نباشیم.

 

آتش سوزی در منطقه جنگلی بش اویلی، بین روستای گوگل بزرگ و ترجنلی مینودشت در نزدیکی پارک ملی گلستان رخ داد.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.