خطیب جمعه انارگفت: خداوند متعال در آیه غدیر به صراحت دین مورد پسند و رضایتش را دین اسلام با محوریت امامت و ولایت اعلام می‌کند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت دهه امامت و ولایت گفت: خداوند متعال در آیه غدیر به صراحت دین مورد پسند و رضایتش را دین اسلام با محوریت امامت و ولایت اعلام می‌کند.

او افزود: برای تحقق عبودیت و توحید در جامعه، استقرار امنیت فراگیر و همه جانبه لازم است.

او گفت: یاد خدا و ایجاد قسط و عدالت، تنها و تنها در رهگذر استقرار و حکومت علوی و مرتضوی میسر است.

حجت الاسلام منتظری بمناسبت پنجم مرداد و سالگرد اولین نماز جمعه بعد انقلاب، اظهار کرد: در طول دوران تاریخ اسلام نماز جمعه به شکل‌های مختلفی برگزار می‌شده که بعضی از ائمه اطهار علیهم السلام این نماز جمعه‌ها را اقامه می‌کردند و یا برای حفظ وحدت در نماز جمعه‌ها شرکت می‌کردند.

حجت الاسلام منتظری گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی نماز عبادی -سیاسی نماز جمعه در راستای مقابله با جنگ نرم و کسانی که در صدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

او افزود: دشمنان همیشه در صدد بودند افسردگی، دلسردی و ناامیدی، ایجاد اضطراب و نگرانی، خفت و خواری را در جامعه حاکم کنند.

او گفت: این نماز جمعه‌ها بوده است که موجب شادی و نشاط، امید و باور به آینده، حماسه و شجاعت، آرامش و طمأنینه، احساس عزت و خودباوری در جامعه شده است.

حجت الاسلام منتظری درباره بحران آب در کشور گفت: متاسفانه در اثر سومدیریت مشکلاتی از نظر کم آبی در کشور به وجود آمده که نمونه آن را در خوزستان مشاهده کردیم.

او تصریح کرد: به لطف الهی و با همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهاد‌ها این مشکلات تا حدی برطرف شده است.

او گفت: باید از از منابع آبی به عنوان یک سرمایه بسیار مهم حفاظت کنیم.

خطیب جمعه انار اظهار داشت: شهرستان انار هم متاسفانه با کم آبی و بحران آب‌های زیرزمینی مواجه هست که باید مسئولین و دولت سیزدهم در این راستا تمهیداتی بیندیشد.

او گفت: باید به گونه‌ای تصمیم گیری شود که مالکین ضعیف و مستضعف ضرر نکنند و در عین حال به آب‌های زیرزمینی خسارتی وارد نشود و نسل آینده با مشکلات عدیده مواجه نشوند.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: نماز جمعه ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار