جاسک بین المللی شد

استاندار هرمزگان گفت: نام جاسک بین المللی شده است و باید برای تحولات بزرگ در این شهرستان آماده شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی؛ استاندار هرمزگان در نشست با منتخبان ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر‌های جاسک و لیردف، گفت: اعضاى شورا‌های اسلامی شهر و روستا، وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارند و باید به نحو مطلوب آن را انجام دهند.

همتی با اشاره به بهره برداری از طرح خط انتقال نفت از گوره به جاسک و پایانه صادرات نفت در سواحل مکران، افزود: اجرای این ابرپروژه، کار بسیار بزرگی هم برای کشور و بویژه برای سواحل مکران و شهرستان جاسک بود و توان جدیدی به صادرات نفت ایران بخشید.

استاندار هرمزگان با اشاره به دیگر طرح‌های در حال اجرای شهرستان جاسک از جمله سه مجموعه پتروپالایش، افزود: این اقدامات موجب شده شهرستان جاسک توسعه اقتصادی و صنعتی بزرگی داشته باشد.

همتی گفت: بزرگترین بندر کشور قرار است در این منطقه احداث شود که ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تن، واردات و صادرات کالا را خواهد داشت و همچنین راه آهن به این منطقه خواهد آمد و حمل و نقل زمینی و هوایی آن توسعه خواهد یافت.

او پرورش میگو، کشاورزی، صنایع مربوطه و گردشگری را دیگر ظرفیت‌های در مدار حرکت قرار گرفته در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این مجموعه ها، توان ایجاد اشتغال برای همه جوانان دارای مهارت و تحصیل کرده این منطقه را خواهد داشت و همچنین آب شیرین کن‌های بزرگ نیز در این منطقه فعال و احداث خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛


استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم مشارکت مردم شهرستان جاسک در اجرای این طرح ها، افزود: شهر جدید مکران نیز در این منطقه احداث خواهد شد و ساخت اقامتگاه و هتل‌های جدید برای اسکان جمعیت در این منطقه باید مورد توجه باشد و همچنین باید برای ساخت پارک‌های ساحلی بزرگ در این شهرستان برنامه ریزی شود.

همتی گفت: ردیف بودجه مستقل برای سواحل مکران دیده شده و در سال جاری، هزار میلیارد تومان اعتبار از این ردیف پیش بینی شده است و همچنین با فعال شدن پالایشگاه‌ها و صنایع، ارزش افزوده آن‌ها به جاسک اختصاص خواهد یافت.

او افزود: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکى به استان، با احداث چهار مرکز درمان بستر در هرمزگان موافقت شد که یکی از آن‌ها در شهر لیردف در شهرستان جاسک خواهد بود و در کنار آن بیمارستان نیروی دریایی ارتش در جاسک نیز در حال احداث است.

استاندار هرمزگان گفت: خط پروازی جاسک - تهران با پیگیری فراوان برقرار شده و به صورت اختصاصی در حال انجام است که تلاش داریم با رونقی که در آینده جاسک برآن متصور شده به پرواز روزانه تبدیل شود.

همتی افزود: تلاش می‌کنیم از ردیف بودجه کریدور ساحلی، اعتبار ساخت ورودی مناسب برای شهر جاسک اختصاص یابد و باید بلوار ورودی شهر جاسک، بسیار زیبا و دارای فضاى سبز مناسب باشد.

انتهای خبر/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار