امام جمعه مشهد گفت: امروز دوازدهم ذی‌الحجه است و اگر افق‌ها هماهنگ بود، امروز آخرین روز ایام التشریق است و در چنین روزی حاجیان برای اختتام مراحل حج به مکه می‌روند و از حج خارج می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: عمل عمده حاجیان در منا مبارزه با شیطان یا همان رمی‌جمرات است؛ مقام معظم رهبری در پیام حج امسال نکته قابل توجهی را متذکر شدند؛ ایشان فرمودند که ما امسال از فرستادن حاجی به مکه محروم بودیم، اما این به معنای آن نیست که مناسک حج را فراموش کنیم؛ چه بسا برخی اعمال را هم انجام دادیم؛ دعای عرفات را که مخصوص صحرای عرفات است در نقطه نقطه ایران خواندیم.

او با بیان اینکه حال شما که اینجا دعای عرفه را خواندید کمتر از حاجیانی که در صحرای عرفات این دعا را خواندند نبود؛ افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که رمی‌جمرات ما مبارزه با مستکبرانی است که می‌خواهند چیره بر امت و ملت اسلام شوند و ما با آن‌ها مبارزه می‌کنیم؛ خوشا به حال مردم غیور افغانستان که شیطان بزرگ آمریکا را توانستند از کشور خود بیرون کنند و امیدوارم این اتفاق و جهاد برای عراق و حشدالشعبی هم صورت بگیرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: شکر می‌کنیم که انقلاب در این ۴۲ سال به منظور رمی‌جمرات و مبارزه با شیطان بزرگ و استکبار در کشور و منطقه بوده است و مردم ما به برکت خون شهدا توانستند این مهمترین قسمت از حج یعنی مبارزه با شیطان را انجام دهند.


بیشتر بخوانید



 آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه پنجم مرداد سالروز برپایی نماز جمعه و این عبادت بزرگ سیاسی و عبادی است؛ بیان کرد: شکر خدا در مشهد مقدس نماز جمعه پیش از انقلاب هم سابقه داشته است. از زمان رضاخان و در آن خفقان شدید دوره رضاخانی، عالم انقلابی شیخ غلامحسین تبریزی نماز جمعه را در همین شبستان مجاور این رواق هر هفته اقامه می‌کرد.

او تصریح کرد: ایشان در دوره طاغوت با تکیه بر اسلحه نماز می‌خواندند و البته این سلاح یک عصایی بود که شمشیر درون آن قرار داشت و ایشان همیشه این عصا را در دست می‌گرفتند و با تکیه بر اسلحه در آن دوره سیاه و خفقان طاغوت نماز جمعه را برپا می‌کردند و این افتخار مردم شهر ما است که مسئله اقامه نماز جمعه همواره پابرجا بوده است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.