همه مردم حتی افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند باید پیک پنجم کرونا را جدی بگیرند.

دکتر رضایی رییس بیمارستان شهید مدرس ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: همه مردم در همه سنین حتی افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند باید درپیک پنجم، دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت و حساسیت رعایت کنند.

دکتر رضایی افزود: نسبت به انواع قبلی کرونا ویروس، درسویه دلتا سرعت انتقال و سرایت به شدت افزایش یافته به طوریکه قدرت بیماری زایی و تخریب آن چند برابر شده و فرد مبتلا را در کمترین زمان ممکن بدحال می‌کند و از پای در می‌آورد.

او اضافه کرد: حضور به موقع و زود هنگام افرادی که دارای علایم اولیه مانند سرما خوردگی و سرفه هستند می‌تواند به درمان و روند بهبودی آن‌ها بیش از گذشته کمک کند.

رییس بیمارستان شهید مدرس ساوه درگیر شدن سنین پایین خصوصا کودکان و نوجوانان به این نوع دلتا را خطرناک عنوان کرد

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم اعلام شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.