مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از آغاز احیای تالاب میانکاله کمتر از دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه مطالعات احیای میانکاله رو به اتمام است، گفت: بعد از پایان مطالعات پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات در دستور کار قرار می‌گیرد که کمتر از دو ماه آینده باید اقدامات احیا انجام شود.

او با بیان اینکه کار احیای تالاب میانکاله فرابخشی است، افزود: همه دستگاه‌ها از جهاد کشاورزی گرفته تا شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفا، محیط زیست و دامپزشکی باید کنار هم قرار گیرند.

او افزود: باید به داد این زیست بوم مهم رسید و با انجام راهکار‌ها شاهد تکرار اتفاقاتی تلخ گذشته نباشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه یکی از کار‌های مهم برای احیای میانکاله اجرای مصوبات احیای تالاب‌ها است، گفت: تکالیف دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شده و همه براساس تکالیف مشخص شده عمل کنند.

بحث تلفات غیرعادی و مشکوک پرندگان طی دو سال اخیر در این تالاب مهم سروصدای زیادی به پا کرده؛ پرندگانی که بی‌خبر از آینده‌ای تلخ وارد تالاب میانکاله شدند، ولی شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که هزاران هزار پرنده در این تلاب پرپر شدند.

با بررسی‌ها و انجام آزمایش‌های متعدد، علت بیماری بوتولیسم اعلام شد که البته عوامل متعددی از جمله بحث فاضلاب‌ها، خشکسالی و سایر عوامل در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.