گزارش سایت رسمی المپیک توکیو درباره مرد طلایی کاروان ایران

سایت رسمی بازی‌های المپیک توکیو گزارشی درباره جواد فروغی، مرد طلایی کاروان جمهوری اسلامی ایران، منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد فروغی، ورزشکار تیم تیراندازی کشورمان در اولین روز بازی‌های المپیک توکیو موفق شد با رکورد شکنی، مدال طلای ماده ۱۰ متر تپانچه بادی مردان را از آن خود کند.

سایت رسمی بازی‌های المپیک توکیو با انتشار گزارشی به تمجید از این ورزشکار ایرانی پرداخت.

در این گزارش آمده است:

" تیرانداز جمهوری اسلامی ایران در مسیر رسیدن به مدال طلا با ۲۴۴.۸ امتیاز رکورد جدیدی برای المپیک ثبت کرد. دمیر میکچ از صربستان نقره و پانگ وی از جمهوری خلق چین برنز گرفتند. "

رسانه رسمی مسابقات در تشریح افتخار آفرینی این قهرمان نوشت:

" جواد فروغی در فینال تپانچه بادی ۱۰ متر مردان قهرمان شد و با کسب ۲۴۴.۸ امتیاز رکورد جدیدی برای المپیک در سالن تیراندازی آساکا ثبت کرد. این تیرانداز ۴۱ ساله برای پیروزی در یک فینال هیجان انگیز اعصاب خود را کنترل کرد؛ در حالی که دمیر میکچ صربستانی با ۲۳۷.۹ امتیاز دوم شد و پانگ وی از جمهوری خلق چین با ۲۱۷.۶ امتیاز برنز گرفت.

فروغی امسال آمادگی خوبی داشت و در جام جهانی ماه ژوئن که در کرواسی برگزار شد، مدال طلا به دست آورد تا آن را به طلایی که ماه مارس در جام جهانی دهلی هند کسب کرده بود، اضافه کند. حالا او می‌تواند پس از نمایش مسلطش در توکیو، قهرمانی المپیک را نیز به فهرست عناوین خود بیفزاید.

در دیدار نهایی، فروغی برابر حریفان قدرتمندی قرار گرفت. از جمله پانگ که در المپیک پکن طلا گرفت و پنج سال پیش نیز در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال برنز را به ویترین افتخارات خود افزوده بود. با این حال، این ورزشکار ایرانی که مسن‌ترین مدال آور المپیک کشورش شد، اعصاب پولادین خود را به نمایش گذاشت و با ۶.۹ امتیاز اختلاف مدال طلا گرفت.

فروغی در مراحل ابتدایی مسابقات به صدر جدول صعود کرد و هرگز برتری خود را رها نکرد. در حالی که ۲ شلیک او باقی مانده بود، با اختلاف ۴.۲ امتیاز نسبت به نفر دوم پیش افتاد و سپس اختلاف خود را به حدود ۷ امتیاز رساند تا رکورد جدیدی برای المپیک ثبت کند."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
ماشاءالله
آخرین اخبار