مهم‌ترین حوادث سوم مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه سوم مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق به عنف سابقه دار در دام پلیس لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری یک سارق به عنف با ۱۹ فقره سابقه سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلاجات از دست یک شهروند در شهرستان لارستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام یکسری تحقیقات فنی و به کارگیری شگرد‌های خاص پلیسی موفق به شناسایی محل سکونت سارق شدند و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به بزه انتسابی خود مبنی بر سرقت یک حلقه النگو از دست شاکی اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در تیر ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، یگان‌های انتظامی این شهرستان با بهره گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۵ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۲۸ نفر خرده فروش و معتاد نیز دستگیر و جمع آوری و شدند، گفت: دستگیری ۲۹ نفر متهم تحت تعقیب، ۱۳ نفر سارق، توقیف ۷۵ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ محمدی هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از آنان خواست با پلیس همکاری داشته باشند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از روستا‌های بخش "سیدان" شهرستان مرودشت، بلافاصله اکیپی از ماموران انتظامی بخش جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از حضور ماموران مشاهده شد که ۷ نفر از شهروندان به علت اختلافات ملکی با یکدیگر درگیر و ۲ نفر از آن‌ها نیز مجروح شده‌اند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه در این خصوص ۷ نفر که در نزاع دسته جمعی شرکت داشتند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی یکی از مواردی است که پلیس با جدیت دنبال می‌کند.

صدور ۳۶ اخطاریه و ۲۳ پلمب برای اصناف متخلف

فرمانده انتظامی ممسنی از برخورد قاطع پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با اصناف متخلف و صدور ۳۶ اخطاریه و پلمب ۲۳ واحد صنفی خبر داد.

سرهنگ محمدنیکبخت اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی ممسنی در راستای پیشگیری از انتقال و انتشار ویروس مرگبار کرونا ضمن هماهنگی با مقام قضائی و همکاری با شبکه بهداشت و درمان، ۲۳ واحد صنفی متخلف که بهداشت فردی و عمومی را رعایت نکرده را پلمب کردند.

او با بیان اینکه در این طرح برای ۳۶ واحد صنفی متخلف نیز اخطاریه صادر شد، افزود: این واحد‌های صنفی علاوه بر عدم رعایت قوانین و مقررات، به تذکر‌های قبلی ماموران نظارت بر اماکن نیز توجه نکرده بودند.

سارقان با ۳۳ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی گراش از دستگیری ۴ سارق و کشف ۳۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدجواد اسلامی‌مهر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس موفق شدند در این خصوص ۴ سارق را شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کردند، گفت: در این خصوص ۲ مالخر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ اسلامی مهر با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

پراید حامل ۴۹ کیلو تریاک توقیف شد

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان ۴۹ کیلو تریاک کشف و ۲ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سرهنگ محمد بردبار اظهار داشت: مأموران انتظامی زرین‌دشت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پراید مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۴۹ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد.

کشف هروئین در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۱۶ کیلو و ۱۰۰ گرم هروئین در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: ماموران انتظامی نی‌ریز حین ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۱۶ کیلو و ۱۰۰ گرم هروئین که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

عامل تخریب شیشه اماکن دولتی دستگیر شد

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری عامل تخریب شیشه اماکن دولتی در عملیات ماموران انتظامی پاسگاه فورگ این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره تخریب شیشه بانک و مدرسه در بخش فورگ این شهرستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات میدانی و گشت‌زنی‌های هدفمند موفق شدند عامل تخریب را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.