کاهش نزولات جوی و افزایش گرمای هوا، ذخیره آب دومین سد بزرگ استان مرکزی را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کاهش نزولات جوی در استان مرکزی و افزایش گرمای هوا،  موجب کاهش ۳۰ درصدی ذخیره آب ِ سد کمال صالح  دومین سد بزرگ استان مرکزی شده و زنگ خطر کم آبی  در استان مرکزی به صدا درآمده است.

آب شرب ساکنان شهر اراک، شازند و برخی از صنایع بزرگ استان مرکزی نظیر پتروشیمی و پالایشگاه از سد کمال صالح تامین می‌شود و تنها با درست مصرف کردن و جلوگیری از استفاده بی رویه آب می‌توان از این معضل عبور کرد.

آمره‌ای مدیر عامل آب منطقه‌ای مرکزی گفت: امسال ورودی سد ۱۵۰ لیتر درثانیه است واین در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۸۰۰ لیتر در ثانیه بوده است و این روند کاهش ۹ متری ارتفاع و ۲۴ میلیون متر مکعبی حجم سد را به دنبال داشته است.

آمره‌ای افزود: کاهش ۵۷ درصدی بارش‌های استان، گرمای هوا، افزایش شدت تبخیر آب و افزایش مصرف مشترکان سبب کاهش حجم مخزن سد شده است.

او اضافه کرد: امید است با همکاری مشترکین و صرفه جویی در مصرف آب شیرین تابستان امسال را بدون جیره بندی و قطعی آب سپری کنیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی بیان کرد: در صورت صرفه جویی مشترکان خانگی امسال بدون جیره بندی از بحران آب گذر خواهیم کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار