صفحه مجازی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با انتشار پستی، بیانات ایشان را درباره ضرورت حل مشکلات خوزستان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع تابستان، استان خوزستان که یکی از پر آب‌ترین شهرهای ایران است، با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می‌کند و فریاد العطش سر می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها یکی از طولانی‌ترین رودهای ایران در این استان جریان دارد اما به دلایل مختلف از جمله بارش کم و وجود سدها این رود خشک و همین امر باعث نارضایتی شدید شهرنشینان و روستانشینان خوزستان شده است. شایان ذکر است پیش از این مردم مقاوم و شکیبای جنوبی‌ترین استان ایران با مشکلات زیاد دیگری همچون ریزگردها، سیل ،کرونا و اثار جنگ مواجه بودند.

در همین راستا اخیرا صفحه منتسب دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی با انتشار پستی بیانات ایشان را درباره حل این مشکل بازنشر داده که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

"اگر چنانچه توصیه‌هایی که نسبت به آب خوزستان و فاضلاب اهواز [شده بود]  مورد توجّه قرار میگرفت،  مسلّماً این اشکالات را نداشتیم. خب حالا که مردم ناراحتی‌شان را بُروز دادند و اظهار کردند، هیچ گِله‌ای نمیشود از مردم داشت؛ خب ناراحتند.

مشکل آب مشکل کوچکی نیست، آن هم در آن هوای کذایی خوزستان، آن هم [برای] خوزستان. مردم خوزستان بسیار باوفا هستند؛ در دوران هشت سال دفاع مقدّس آنهایی که لب خطّ مقدم مشکلات بودند مردم خوزستان بودند و انصافاً ایستادند؛  من از نزدیک دیدم که مردم خوزستان چقدر بااهتمام جوانهایشان را فرستادند، مردهایشان را فرستادند، زنهایشان کمک کردند و این مردم باوفا و علاقه‌مند نبایستی دچار این مشکلات باشند.

خب واقعاً نمیشود ملامت کرد مردم را و بایستی به کار مردم رسیدگی بشود، و باید رسیدگی می‌شد. اگر رسیدگی‌های لازم در وقت خود انجام میگرفت، مسلّم این وضعیّت برای مردم پیش نمی‌آمد. حالا هم که الحمدلله دستگاه‌های مختلف، دولتی و غیر دولتی و همه مشغول کار شدند، این کارها را با جدّیّت دنبال کنند و دولت بعد هم که خواهد آمد، ان‌شاءالله به این مسئله بِجِد بپردازند."

کم آبی


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.