مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان از اختصاص ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستا‌های این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: اخیرا موضوع تنش آبی به خاطر کاهش آورد رودخانه کرخه در مناطق غربی استان ایجاد شد و روستا‌هایی که در حاشیه این رودخانه بودند عمدتا با مشکلات کم آبی مواجه شدند و از سوی دیگر روستا‌های شمال استان نیز با کاهش آب‌های زیرزمینی مواجه شدند و در نتیجه تنش کم آبی در سطح استان رقم خورد.

او افزود: او با بیان اینکه استفاده از پیمانکاران و ایجاد تمهیدات لازم این مشکل را تا حدودی برطرف کرد، افزود: هرچند تعدادی از روستا‌ها همچنان در وضعیت کم آبی هستند که این مشکل با برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب در بازه زمانی یک ساله مرتفع خواهد شد البته تنش آبی در تعدادی از روستا‌ها ظرف حداکثر سه ماه آینده برطرف می‌شود.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۴ روستای استان به صورت نوبتی آب دریافت می‌کنند که تعداد این روستا‌ها به مرور کم می‌شود، تصریح کرد: اگر تاسیسات آبی روستای قلعه سحر ظرف سه هفته دیگر تمام و وارد مدار شود، مشکل کمبود آب ۱۹ روستای وابسته به این تاسیسات برطرف می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: تفاهم نامه‌ای بین آب و فاضلاب استان و ستاد فرمان حضرت امام (ره) بسته شد که بر مبنای آن یک هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی این ستاد برای حل مشکل کم آبی استان اختصاص داده می‌شود و به واسطه این تفاهم نامه باید نقاط ضعف، مشکلات و نارسایی‌های آبرسانی به ۷۰۲ روستا رفع و این تعداد روستا در مدار بهره برداری پایدار قرار بگیرند.

این مقام مسئول اظهار داشت: ۲ هزار میلیارد ریال برای رفع مشکلات کم آبی روستا‌ها مصوب شد که ۵۰ درصد آن واریز شده، همچنین از سوی ستاد فرمان حضرت امام نیز ۳۰۰ میلیارد ریال در اختیار ما قرار گرفته که مبلغ خوبی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی است.

او گفت: ۲ اعتبار، حدود یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبارات تنش آبی در اختیار داریم همچنین اعتبار دیگری نیز در بحث محرومیت زدایی داریم که در مجموع هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستا‌های استان در نظر گرفته شده که امیدواریم تا آخر امسال مشکلات آبرسانی به این روستا‌ها را به لحاظ فنی و مهندسی برای یک دوره طولانی مدت حل کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.