مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد بومگردی در استان کردستان فعال بوده و در حال خدمات رسانی به گردشگران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار داشت: اولین اقامتگاه بومگردی در سال ۹۶ به صورت رسمی افتتاح شد و اکنون طی بازه ۴ ساله تعداد واحد‌های بومگردی استان به ۲۵ مورد رسیده که اشتغالزایی ۷۵ نفر را به صورت مستقیم به دنبال داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ واحد بوم‌گردی در استان در حال احداث است، گفت: موافقت اولیه و اصولی احداث ۳۶ واحد بومگردی نیز اخذ شده است.

گویلیان با اشاره به اینکه در مجموع ۱۹ اقامتگاه بومگردی در سنندج وجود دارد اظهار داشت: ۲ واحد بوم‌گردی در سروآباد و در شهرستان‌های قروه، مریوان، دیواندره و کامیاران نیز هر کدام یک اقامتگاه بومگردی وجود دارد.

مجتمع گردشگری و بومگردی شه‌م در روستای دورود شهرستان سروآباد با اشتغالزایی ۶ نفر، بومگردی میمی‌همدم واقع در روستای تخته شهرستان سنندج، بومگردی سولین واقع در روستای گلین و بومگردی هویه واقع در روستای هویه شهرستان سنندج نیز تیرماه امسال افتتاح شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.