رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: وسایل زنده گیری سهره طلایی به همراه ۴ بال پرنده زنده در شهر عنبران کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر قنبری، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر تخلف زنده گیری پرندگان زینتی توسط افراد غیر بومی در حوالی شهر عنبران، ماموران یگان حفاظت محیط زیست نمین موفق به شناسایی یک گروه متخلف که اقدام به زنده‌گیری سهره می‌کردند شدند.

او افزود: ماموران اجرایی محیط زیست برای دستگیری متخلفان اقدام کردند که متخلفان با استفاده از فرصت و بدلیل نزدیکی به شهر موفق به فرار شدند که تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری این افراد ادامه دارد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: در جریان این ماموریت و تعقیب و گریز ۴ بال سهره طلایی، یک رشته تور زنده‌گیری پرندگان و ۳ عدد قفس فلزی کشف و توقیف شد و سهره‌های طلایی توسط محیط بانان به اداره محیط زیست تحویل شدند که پس از بهبودی کامل و بازیابی توان پرواز رهاسازی خواهند شد.

قنبری تصریح کرد: هرگونه تیراندازی، شکار، زنده‌گیری و صید گونه‌های جانوری بدون کسب مجوز تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

او از عموم مردم خواست به منظور حفظ محیط زیست و تنوع جانوری گزارش تخلفات زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباطات مردمی۱۵۴۰ به ماموران حفاظت محیط زیست اعلام نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.