مهم‌ترین حوادث ۴ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث دوشنبه ۴ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ترفند قاچاقچیان مواد مخدر کارساز نبود

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف ۵۸ کیلو تریاک در لارستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان، اظهار کرد: به منظور تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به ۲ دستگاه پژو پارس و وانت پراید که به ظاهر درحال تعمیر خودرو‌ها بودند مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی هنگام بازرسی از خودرو‌ها متوجه تعداد دو گونی کوله‌ای حاوی مواد مخدر در چند متری اطراف ماشین‌ها شدند و بلافاصله هر دو نفر را دستگیر و به همراه مواد مکشوفه به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۵۸ کیلو تریاک کشف شد، گفت: این دو قاچاقچی با ترفند تعمیر خودرو قصد فریب ماموران را داشتند که با هوشیاری پلیس ناکام شدند.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: این فرماندهی با تمام توان و قدرت برای ایجاد امنیت پایدار مردم پای کار است و هرگونه تحرک قاچاقچیان و سوداگران مرگ را رصد می‌کند و نمی‌گذارد خواب خوش بر چشمان این افراد بنشیند.

کشف بیش از ۲۲ کیلو تریاک در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۲۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۳ نفر در یکی از محله‌های شهرستان خرامه خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خرامه با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از محله‌های این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از یک سواری پراید که در حیاط منزل پارک بود ۲۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی خرامه اضافه کرد: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۵ میلیارد ریال دستگاه ارز دیجیتال قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل خود در یکی از محله‌های این شهرستان اقدام به نگهداری و قاچاق دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از بررسی و تایید صحت خبر و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۵ دستگاه استخراج ارز خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پایان خط ۶۰ خرده فروش مواد مخدر در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از تشدید اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۶۰ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، طی یک ماه گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کازرون با شناسایی منازل خرده فروشان در نقاط آلوده در عملیاتی منسجم و ضربتی ۶۰ نفر خرده فروش را دستگیر و در بازرسی از پاتوق آن ها، ۳۰ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.

او تصریح کرد: متهمان پس از تحقیقات تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان لارستان به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۵۷۶ ثوب پوشاک، ۸ دستگاه لوازم خانگی و ۱۸ کیلوگرم انواع قهوه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

اجاره باغ و ویلا، بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان

رییس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی که ۳۵۰ میلیون ریال از شهروندان با درج آگهى دروغین اجاره باغ دربستی در سایت‌هاى تبلیغاتی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رییس پلیس فتا فارس بیان کرد: در پى مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى ۵ میلیون ریالی در یکى از سایت‌هاى آگهی محور، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکى در تحقیقات اولیه در خصوص نحوه کلاهبردارى صورت گرفته اظهار داشت در یکى از سایت‌هاى تبلیغاتی به دنبال اجاره ویلا یا باغ بودم که پس از مشاهده یکى از آگهى‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ ۵ میلیون ریال جهت رزرو به حساب وی واریز و پس از آن شخص مورد نظر دیگر پاسخگو تلفن خود نبود.

رییس پلیس فتا فارس بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایى و پس از هماهنگى با مقام قضائى وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه متهم با همین شگرد از ۳۰ نفر دیگر نیز مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، گفت: این کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها جلوگیری کرد، گفت: برای اجاره و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه کنید و قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه نیست.

او گفت: شهروندان در صورت مواجه با هرگونه موراد مجرمانه می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار