مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت:۴۴۳ مدرسه با ۲۷۰ هزار متر مربع زیربنا در سیستان وبلوچستان به همت خیران در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا سرحدی نیا مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان  گفت: به منظور جبران بخشی از کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان اعتبارات اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تخصیص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه ساخت فضا‌های آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه مدرسه سازی سیستان و بلوچستان رقم خورده است، گفت: از سال ۹۲ تا کنون پنج هزار و ۵۱۴ کلاس درس در استان ساخته شده که سه هزار و ۶۰۰ کلاس طی چهار سال گذشته بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع کلاس‌های ساخته شده در استان یک‌هزار و ۷۲۱ کلاس کاملا دولتی، یک‌هزار و ۶۸۵ کلاس کاملا مردمی و ۲هزار و ۱۳۵ کلاس درس نیز به صورت مشارکتی ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی به افزایش مشارکت خیرین در نهضت مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: آورده خیران در سال ۹۲ یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان بود که در سال ۹۹ این رقم به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

سرحدی نیا با اشاره به اهمیت استانداردسازی سیستم گرمایش و سرمایش مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال ۹۲، ۱۷ هزار و ۲۳ کلاس دارای سیستم غیراستاندارد سرمایش و گرمایش در استان بود که حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ کلاس تا کنون استانداردسازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین سه هزار کلاس در سیستان و بلوچستان از نظر سرمایشی و گرمایشی در حال تجهیز شدن هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: اعتبار ۱۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای استانداردسازی سیستم سرمایش و گرمایش مدارس استان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار