مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت:با توجه به کاهش نزولات جوی، امسال تولید ۷۵ هزار تن گندم پیش بینی شده که تا به حال ۴۰ هزار تن خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سید حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهگلان اظهار داشت: از ۱۶۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهرستان دهگلان، تنها ۸۲ هزار هکتار زیر کشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۴۴ درصد کاهش داشته است.

او افزود: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی، سرمازدگی به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد و از مجموع ۱۶۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت گندم، ۷۹ هزار هکتار آن بر اثر این پدیده طبیعی از بین رفت.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با بیان اینکه در سال جاری از ۸۲ هزار هکتاری که زیر کشت گندم رفته، ۷۵ هزار هکتار آن بصورت دیم و هفت هزار هکتار آن بصورت آبی است، اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم در مراکز خرید با توجه به مصوب دولت ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۶ اکیپ در بخش خصوصی و دولتی میزان افت و ریزش مزارع را کنترل می‌کنند، یادآور شد: در شهرستان دهگلان ۹ مرکز خرید گندم و شبکه‌های تعاون روستایی با ظرفیت ذخیره سازی ۱۶۰ هزار تن اقدام به خرید گندم از کشاورزان می‌کنند.

او با اشاره به فصل برداشت گندم افزود: ۲۸۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در مزارع این شهرستان را بر عهده داشته و علاوه بر محصول گندم عملیات برداشت غلات این شهرستان نیز توسط آن‌ها صورت می‌گیرد.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.