معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی جدید، ۹ عنوان رشته جدید به شاخه‌های کار دانش و فنی حرفه‌ای خراسان شمالی اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سیدمحمد سیدی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:  هفت رشته «مهماندار هواپیما»، «دستیار فنی تعمیر و نگهداری هواپیما»، «بورس»، «مکاترونیک»، «سینما و نمایش» از رشته‌های جدیدی است که درسال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰در هنرستان‌های خراسان شمالی ایجاد شد.

سیدی  افزود: همچنین با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت و معدن استان برای ایجاد ۲ رشته بهیاری و فرش رایزنی‌هایی انجام شده است که امیدواریم در این رشته‌ها دانش آموز جذب کنیم.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت:دانش آموزان هنرستانی خراسان شمالی در۸۸ رشته تحصیلی، مشغول به تحصیل هستند که ۲۸ رشته در شاخه‌های کارو دانش و مابقی در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای است.

سیدی افزود: در سال تحصیلی جاری ۳۴ درصد از دانش آموزان پایه دهمی در مدارس هنرستان به تحصیل اشتغال دارند که با برنامه ریزی باید این آمار به حدود ۴۵ درصد برسد.

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

انتهای پیام/ ر

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.