مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در حال حاضر ۱۰۵ روستا درکردستان با مشکل کم آبی مواجه هستند و آب شرب مورد نیاز آن‌ها از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علیرضا تخت‌شاهی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اظهار داشت: هفت تانکر کار آبرسانی سیار   روستا‌های دارای مشکل کم آبی را در شهرستان‌های استان برعهده دارند.

تخت شاهی  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۵ روستا با مشکل کم آبی رو به رو  می باشند, اضافه کرد: بیشترین روستا‌های دارای مشکل کم آبی مربوط به بیجار با ۴۴ و دیواندره با ۳۵ روستا است.

او با اشاره به اینکه روستا‌هایی که به آن‌ها آبرسانی سیار می‌شود ۲ دسته هستند، افزود: برخی روستا‌ها از قبل دارای مشکل کم آبی بوده و تعدادی نیز در فصل تابستان و به دلیل خشک شدن منابع آبی داخل روستا دچار کمبود آب شده اند که آبرسانی سیار به آن‌ها تا آغاز فصل بارندگی ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کردستان ادامه داد: در خصوص روستا‌هایی که از قبل دارای مشکل کم آبی بوده پروژه‌هایی در دست اقدام است تا از طریق احداث مجتمع‌های روستایی بنا به اولویت‌ها و بر اساس اعتبارات، آبرسانی پایدار به آن‌ها انجام شود و برای آبرسانی به این روستاها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم

تخت شاهی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار نفر در روستا‌ها معادل ۸۵ درصد روستانشینان از خدمات تامین آب شرب سالم برخوردار هستند که از طریق ۸۲ مجتمع روستایی آبرسانی به آن‌ها انجام می‌شود.

از مجموع یک هزار و ۶۷۷ روستای کردستان یک هزار و ۱۲ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آبرسانی سیار ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.