نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نسبت به رای دادن خلاف شرع در مجلس هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی اخطاری با اشاره به اصرار کمیسیون حقوقی درباره معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین ایران و برزیل و با استناد به اصل ۶۷ قانون اساسی گفت: طبق اصل ۶۷ من به عنوان نماینده مجلس در برابر قرآن مجید به خدای قادر و متعادل سوگند یاد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام باشم، ما نمی‌توانیم برای چیزی که یقین داریم خلاف شرع است و شورای نگهبان صراحتا اعلام کرده که خلاف شرع است، اصرار کرده و رای بدهیم.

وی افزود: وقتی نماینده مجلس قسم می‌خورد که خلاف شرع رای ندهد، ولی بر امر خلاف شرعی اصرار می‌کند باید چه کنیم؟ شورای نگهبان هم به صراحت این مسئله را اعلام کرده است.  

به گفته این نماینده مجلس، ممکن است نمایندگان مجلس بگویند بر مصلحت است، ولی ما مجمع تشخیص مصلحت نیستیم و باید به این شبهه پرداخته شود.  

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: چرا باید به چیزی که شورای نگهبان گفته خلاف شرع است رای گیری کنیم؟ 

کمیسیون حقوقی و قضایی روی مصوبه خود اصرار دارند

نیکزاد در پاسخ به اخطار سلیمی گفت: مجلس باید طبق قانون و آئین نامه داخلی اداره شود، کمیسیون مصوبه‌ای را مصوب کرده و شورای نگهبان ایراد گرفته و به مجلس برگشته است اما کمیسیون همچنان به نظر خود اصرار دارد. ما باید بر این اساس رای گیری کنیم و نباید خلاف شرع رای دهیم، اما کمیسیون حقوقی و قضایی که حقوقدان هستند روی مصوبه خود اصرار دارند و اگر این اصرار نبود ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام اهمیت پیدا نمی‌کرد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار