معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت: به دلیل وجود مشکلات آبی به ۱۰ هزار و ۳۷۵ هکتار از مزارع نیشکر آسیب و خسارت وارد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این روزها کسی نیست که از احوال تشنگان خوزستان بی خبر باشد صدای اعتراضشان را همه شنیدیم و تصاویر گاومیش هایی که از بی آبی یا تلف شدن یا روزگار خوبی نداشتن دیدیم با تلاش های صورت گرفته آب رسید اما ماجرا به همین جا ختم نشد و کشاورزان این روزها از خسارت خود می نالند. 

حکیم ناصری معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا با اشاره به ضرر ۵۰۰ میلیارد تومانی این شرکت به دلیل تنش آبی گفت: به دلیل مشکلات آبی در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، ۱۰ هزار و ۳۷۵ هکتار از مزارع نیشکر متحمل آسیب و خسارت شدند.

او  افزود: در اوایل فصل داشت نیشکر که از ۱۰ خرداد ماه آغاز شد، آب دز قطع شد؛ مرحله داشت، اوج رشد گیاه نیشکر است و در این شرایط پمپاژ آب به دلیل تنش آبی به مزارع نیشکر انجام نشد و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر به صنعت نیشکر دهخدا وارد شده است.

ناصری تصریح کرد: برای زنده نگه داشتن نیشکر‌ها توانستیم از آب شور مزارع استفاده کنیم و به همین دلیل حدود یک متر از رشد گیاه نیشکر که شامل حدود ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تن محصول می‌شود، را از دست دادیم.

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا بیان داشت: میزان آبی که در حال حاضر برای صنعت نیشکر اختصاص یافته است، دیگر هیچ دردی را دوا نمی‌کند، زیرا آسیب‌های ناشی از تنش آبی به گیاه نیشکر وارد و به دلیل نرسیدن آب به مزارع در زمان مناسب، مرحله حساس رشد گیاه را از دست دادیم و خسارت بدی به صنعت نیشکر وارد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون به ۷ شرکت کشت و صنعت نیشکر در خوزستان به دلیل تنش آبی و قطعی برق آسیب وارد شده است، ادامه داد: بیشترین آسیب از تنش آبی تاکنون به این شرکت وارد شد، همچنین شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) که ۳۰ درصد از آب مورد نیاز آن از رودخانه دز تامین می‌شد نیز متحمل خسارت شده و به شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر در جنوب استان نیز به دلیل قطعی برق آسیب‌هایی وارد شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.