یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد مقامات اماراتی درباره بروز بحران دیپلماتیک با این رژیم به سبب لغو توافقنامه نفتی میان دو طرف هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، روزنامه «اسرائیل الیوم» به نقل از مقامات اماراتی گزارش داد لغو توافقنامه میان امارات و شرکت خط لوله نفت ایلات رژیم صهیونیستی به روابط میان ابوظبی وتل آویو آسیب خواهد زد.

این روزنامه عبری زبان افزود: پس از تصمیم اخیر تمار زاندبرگ، وزیر حفاظت از محیط زیست اسرائیل برای لغو توافقنامه شرکت خط لوله نفت ایلات با یک شرکت اماراتی، ابوظبی درباره بروز بحران دیپلماتیک و سیاسی با تل آویو که می‌تواند باعث تیرگی روابط میان دو طرف شود، هشدار داد.

به نوشته اسرائیل الیوم، بر اساس این توافقنامه قرار بود امارات نفت خود را از طریق اراضی اشغالی و با همکاری تاسیسات زیربنایی خط لوله شرکت ایلات به کشور‌های جهان صادر کند.

این روزنامه اشاره کرد: تصمیم وزیر حفاظت از محیط زیست اسرائیل برای لغو این توافقنامه موجب خشم ابوظبی شده است.

مقامات ابوظبی اظهار کردند: این توافقنامه پس از انجام تمام تحقیقات و بررسی‌های لازم امضا شد و لغو آن عملا می‌تواند به تضعیف روابط ابوظبی با تل آویو و شرکت‌های تجاری اسرائیلی منجر شود.

روزنامه اسرائیل الیوم در این باره نوشت: لغو چنین توافقنامه‌ای در واقع نقض کامل همه پیوست‌های اقتصادی دو جانبه میان امارات و اسرائیل است که بر اساس توافقنامه‌های ابراهام میان دو طرف امضا شد.

یک مقام بلند پایه در امارات به روزنامه اسرائیل الیوم گفت: ابوظبی قصد ندارد به سرعت کوتاه بیاید و در صورت لزوم به یک دادگاه بین المللی کیفری متوسل خواهد شد.

در همین حال مزال معلم، کارشناس سیاسی رژیم صهیونیستی گفت: بحران دیپلماتیک میان ابوظبی و تل آویو در پشت صحنه سیاسی، رو به افزایش است و این می‌تواند به روابط میان اسرائیل و امارات لطمه بزند.

از سوی دیگر منابع صهیونیستی هم از مخاطرات ناشی از بروز بحران دیپلماتیک میان امارات و تل آویو در صورت لغو توافقنامه انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی از امارات سخن گفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار