مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پروژه تعمیرات اساسی بیکن‌ها با هدف ایمن‌سازی آبراه خورموسی تا پایان تیرماه امسال ۴۴ درصد پیشرفت داشته است.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پروژه تعمیرات اساسی بیکن‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۳۱ میلیارد ریال با هدف ایمن‌سازی آبراه خورموسی تا پایان تیرماه امسال ۴۴ درصد پیشرفت داشته است.

او افزود: با هدف ارتقای ایمنی کانال و مسیر کشتیرانی برای تردد کشتی‌ها و شناورها، بازسازی، نوسازی و همسان‌سازی بیکن‌ها به منظور بهره‌برداری و استفاده ایمن از آبراه و دستیابی هر چه بیشتر به استاندارد‌های لازم سازمان دریانوردی، پروژه تعمیرات اساسی علائم دریانوردی ثابت (بیکن‌ها) با اعتباری بالغ بر ۲۳۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.

دریس در تشریح ضرورت این پروژه با اشاره به اینکه برخی از بیکن‌های موجود در کانال خورموسی قدمت ساخت بسیار طولانی دارند و از بدو استقرار چندین بار تحت تعمیر و بازسازی موردی قرار گرفته‌اند، بیان داشت: برخی از بیکن‌ها به دلیل بستر نرم و تعدادی بر اثر ضربه‌های اتفاقی شناورها، قابلیت بهره‌برداری ندارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: تعدادی از بیکن‌ها که مدت زمان قابل توجهی را سپری کرده‌اند و قابلیت کارکرد و سرویس را دارند، در دستور کار تعمیر و بهسازی قرار دارند و برای بیکن‌های غیرقابل اصلاح و مغروق پیشنهاد احداث و نصب داده شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به کاهش قابلیت بهره‌برداری از بیکن‌ها به دلیل آسیب‌دیدگی شمع‌ها و ملحقات بیکن‌ها و غرق‌شدگی تعدادی از آنها گفت: این پروژه تعمیراتی با تکیه بر توان، تخصص نیرو‌های بومی، بهره‌گیری از مواد و تجهیزات ساخت صنایع داخلی با انجام شناسایی و کدینگ بیکن‌ها و برداشت از وضعیت موجود بیکن، تهیه و خرید لوله‌های بیکن‌ها و پلیت‌ها و اتصالات مربوطه و تهیه تجهیزات دریایی برای اجرای عملیات کوبش بیکن‌های احداثی و تعمیرات و یکسان‌سازی بیکن‌های موجود و عملیات لایه برداری ، سند بلاست، رنگ‌آمیزی و پوشش کل سازه با ۴۴ درصد پیشرفت در دست اقدام است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.