با بسته اخبار انتظامی امروز ۵ مرداد ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته اخبار انتظامی امروز می‌خوانیم.

محموله ۲۵۷ کیلویی حشیش به مرکز کشور نرسید

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در پی عملیات ضربتی پلیس شهرستان "سیرجان" قاچاقچیان در انتقال محموله ۲۵۷ کیلویی حشیش به استان یزد و دیگر نقاط مرکزی کشور ناکام ماندند.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیرجان با انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله سنگین مواد افیونی به مرکز کشور مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در این رابطه مأموران هنگام پایش هدفمند محور"سیرجان-شهربابک" یک دستگاه خودروی پراید را متوقف و در بازرسی از آن ۲۵۷ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف آن جاساز شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این رابطه و معرفی آنان به مراجع قضائی گفت: این ۲ قاچاقچی قصد داشتند این محموله را به استان یزد و بخشی از آن را به دیگر نقاط مرکزی کشور منتقل کنند که به لطف خداوند منان و در سایه جدیت و تجارب ارزشمند ماموران پلیس ناکام ماندند.

توقیف تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان کرمان از توقیف یک دستگاه تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق هنگام عبور از یکی از محور‌های خروجی استان به سمت شرق کشور خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: مأموران پلیس شهرستان"انار"هنگام پایش هدفمند محور"یزد-انار"یک دستگاه تانکر حمل سوخت را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بررسی مدارک و بارنامه این تانکر مشخص شد ۳۰ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل آن به صورت غیرمجاز بارگیری شده و به منظور قاچاق در حال انتقال به مناطق شرق کشور است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این رابطه گفت: پلیس با حضور بی وقفه خود و پایش محسوس و نامحسوس محور‌های ورودی و خروجی به نوبه خود در راستای جلوگیری از قاچاق سرمایه‌های ملی به ویژه سوخت تلاش می‌کند.

دستگیری سارق محتویات خودرو با ۲۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری سارق محتویات خودرو با ۲۲ فقره سرقت در عملیات ماموران کلانتری ۱۵ خبر داد.

سرهنگ مهدی پور امینائی گفت: در پی چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵ قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا ماموران کلانتری با انجام اقدامات پلیسی، یک نفر سارق حرفه‌ای قطعات خودرو را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به کشف اموال مسروقه از مخفیگاه سارق تصریح کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های تخصصی به ۲۲ فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان از دارندگان وسایل نقلیه خواست: خودروی خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان یا سامانه‌های بروز مانند جی پی اس مجهز کنند تا سارقان از انجام اینگونه اعمال ناامید شده و شاهد کاهش چشمگیر سرقت‌های خودرو و لوازم آن باشیم.

هلاکت شرور و قاتل فراری در عملیات پلیس عنبرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان"عنبرآباد"از هلاکت یک شرور مسلح و دستگیری ۲ قاچاقچی در درگیری رخ داده بین دو گروه قاچاقچی با ماموران پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ‌رضا فیروزبخت گفت: یک تیم از ماموران پلیس شهرستان که جهت برقراری امنیت در کمربندی"جیرفت-کهنوج"مستقر بودند با مشاهده وقوع درگیری مسلحانه بین یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با یک خودروی تیبا که به صورت خلاف جهت در حال تردد بودند وارد عمل شدند.

او افزود: راننده و سرنشین خودرو پژو ۴۰۵ به محض مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی به طرف ماموران می‌کنند که متقابلا ماموران نیز به برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه و پیشگیری از تیرخوردگی شهروندان اقدام به تیراندازی به سمت این خودرو کرده و این خودرو از محل فرار می‌کند.

سرهنگ فیروزبخت گفت: در ادامه نیز ماموران با اجرای طرح مهار، خودروی تیبا را نیز توقیف و ضمن دستگیری راننده و سرنشین آن در بازرسی از این خودرو ۱۴ کیلوگرم تریاک کشف کردند که در ادامه مشخص شد یکی از سرنشینان خودروی پژو طی درگیری اول با ماموران کشته شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: در بررسی هویت این فرد مشخص شد وی علاوه بر ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر قاتل فراری نیز بوده و در سال ۱۳۹۴ دو نفر از شهروندان جیرفت را به قتل رسانده و تاکنون متواری بوده است که پی جوئی‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری راننده و دیگر سرنشینان خودرو پژو ۴۰۵ ادامه دارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار