حناچی گفت: ما قرارداد ورود ۶۳۰ واگن به ایران را داشتیم و این موضوع را هم تا بانک مرکزی چین دنبال کردیم، اما به خاطر تحریم نتوانستیم اتوبوس‌ها را وارد کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران دقایقی پیش در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج سیما درباره پروژه‌های انجام شده و پروژه‌های نصفه و نیمه مانده در این دوره مدیریتی گفت: خیلی چکیده عرض می‌کنم، اقداماتی که انجام شده و اولین محوری که خیلی در آن تلاش کردیم و انضباط ساخت و ساز و کاربری است و تلاش کردیم در این زمینه از بهره برداری شخصی و سلیقه‌ای جلوگیری کنیم و در این دوره کاهش ۶۴ درصدی صادره پروانه‌های صدور ساخت و ساز را داشتیم از سال‌های ۹۱ تا ۹۵ ما ۸۰ میلیون ساخت و ساز داشتیم، اما این میزان کاهش یافته است.

وی افزود:علاوه بر این، کاهش ۷۰ درصدی بلند مرتبه سازی را داشتیم و این موضوع عمدتا در مناطق شمالی تهران بود که این میزان کاهش یافته و در این دوره پروانه بلندمرتبه سازی بیشتر از ۱۲ طبقه را نداشتیم.

حناچی درباره بافت‌های فرسوده شهر تهران گفت:ما در این دوره نوسازی ۶/۱ میلیون متر مربع نوسازی دربافت فرسوده را داشتیم. ۱۲۲ هزار متر مربع فضای کارگاهی آزادسازی کردیم و توسعه فضای عمومی شهر از طریق افتتاح میدانگاه‌های شهری مثل میدانگاه هفت تیر و خورشید را داشتیم و به زودی میدانگاه امام خمینی را خواهیم داشت که بخش عمده آن به پیاده راه تبدیل خواهد شد.

حناچی درباره حریم تصرف شده تهران گفت:حریم تهران به واسطه این که در خارج از محدوده تهران است ممکن است که خیلی اتفاقات در آن محدوده افتد و تصرف می‌شد که آن‌ها را آزادسازی کردیم و ۶۰۰۰ کیلومتر مربع آن آزاد مانده است.

وی افزود:افزایش فضای سبز به ۲۳۰۰ هکتار را داشتیم و بعد از این مباحث، محور دوم، بحث ارتقا عدالت توزیع در شمال و جنوب تهران است که در این دوره ما کاهش فاصله بین جنوب و تهران را با افزایش میزان بودجه در مناطق جنوبی ایجاد کردیم.

حناچی گفت:بخشی از اعتبار را بنا به نیاز‌های مردم به پروژه‌های محلی اختصاص دادیم که به طور مثال در منطقه ستارخان در خیابان ذولفقاری، خیابان پیاده راه نداشت و طلاقی خودرو با افراد پیاده وجود داشت و درخواست مردم این بود که در این خیابان پیاده راه ایجاد شود که با مالکان آن خیابان صحبت شد و پس از عقب نشینی پیاده راه ایجاد شد.

وی درباره توسعه حمل و نقل عمومی در این دوره مدیریتی گفت:توسعه دسترسی به حمل و نقل عمومی را نیز در این دوره داشتیم که قبلا ایجاد شده بود، اما پیشرفت فیزیکی نداشته و از ۳۲ ایستگاه به ۴۰ ایستگاه رسیده است. در این دوره هم همچون دوره قبل پروژه خطوط مترو به شکل صفر تاصدی نبودند، اما بسیاری از خطوط ایجاد شده اصلا قابل بهره برداری نبودند.

حناچی  با تاکید بر نیاز شهروندان به دسترسی آسان به میادین و تره بار‌ها گفت: ارتقاء دسترسی محلات به میادین را در این دوره داشتیم که در ارزیابی‌هایی که داشیم میادین ما ۴۰ درصد، اقلام را ارزان‌تر در اختیار مردم قرار می‌دادند ودر این اوضاع اقتصادی نیاز به دسترسی آسان به میادین به شدت احساس می‌شد و از این افزایش مردم خشنود بودند.

وی افزود: به طور خلاصه ما در این دوره مناسب سازی ۱۱۵ بازار و تسهیل ترافیکی را داشتیم و افزایش ۷/۳ برابری توسعه شبکه راه حمل و نقل عمومی را داشتیم و این راه نجات شهر از آلودگی هوا است وبازبینی و طراحی خطوط جدید مترو از ۸ خط به ۱۰ خط رساندیم.

حناچی در ادامه گفت:پایدارسازی شرایط مالی را داشتیم و تلاشمان این بود که در آمد‌ها با هزینه‌ها برابر باشد و تعادل را به وجود آوریم و با وجود کاهش ۴۲ درصدی منابع در این دوره نسبت به دوره گذشته و علاوه بر بدهی‌هایی که داشتیم ۴۰ درصد هزینه‌های شهری را کاهش دادیم وکاهش درآمد ناشی از تغییر کاربری را به صفر رساندیم وتملک املاک با ارزش دوبرابر ارزشی انجام گرفته تا شکل ضابطه‌مند آن شکل گیرد.

وی افزود: در این دوره ما افزایش نیروی انسانی متخصص در مشاغل تخصصی را داشتیم و برای اولین بار جذب نیروی انسانی از راه آزمون عمومی اتفاق افتاد و یکی از اقداماتی که انجام دادیم شفاف سازی اقدامات است و این کار برخط بود و به راحتی وارد سایت شده و قابل دید است.


حناچی درباره افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی که باتوجه به حیاتی بودن آن در تهران اتفاق نیفتاد گفت:آن پارت ۷۸ واگن که در گمرک بود در داخل شبکه در حال تردد است و چیزی حدود ۱۵۰۰ واگن کم داریم. ما این موضوع را پیگیری کردیم و یک قرارداد ۶۳۰ واگنی داشتیم و این موضوع را هم تا بانک مرکزی چین دنبال کردیم، اما به خاطر تحریم نتوانستیم اتوبوس‌ها را وارد کنیم، اما اقدام بسیار مهمی که داشتیم این بود که قطار ملی را دردستور کار قرار دادیم که همه کار‌های آن صفرتاصد زیر نظر خودمان بود و ایرانی بود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار