یک تحلیلگر سابق نیروی هوایی آمریکا به دلیل افشای اسرار به افغانستان به حبس محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از حبس یک مقام سابق نیروی هوایی آمریکا به دلیل افشای اطلاعات محرمانه پهپادی به نیرو‌های افغان خبر داد و مدت این حبس را ۴۵ ماه اعلام کرد.

بنابراین «دانیل هیل» تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا از ایالت تنسی این کشور، به دلیل افشای اطلاعاتی محرمانه درباره پهپاد‌های آمریکایی به افغانستان به ۴۵ ماه زندان محکوم شد.

هیل درباره دلیل این اقدامش گفته است از روی احساس گناه برای کشته شدن غیرنظامیان در افغانستان اطلاعات را افشا کرده است. یک قاضی دادگاه در آمریکا با تاکید بر آنکه نباید اسرار دولتی افشا شود، اعلام کرد که دانیل هیل به غیر از این اتهامات دیگری نیز دارد.

دادستان‌های آمریکا نیز در این باره اعلام کردند که دانیل هیل در سال ۲۰۱۲ به افغانستان اعزام شد، اما از اعتماد آمریکا سوءاستفاده کرد. این در حالی است که او علم بر آن داشت که اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارد، خساراتی جدی به امنیت ملی آمریکا وارد می‌کند. آن‌ها همچنین گفتند: «به دلیل رفتار هیل بود که برخی از شرورترین تروریست‌های جهان، اسنادی فوق محرمانه از آمریکا را بدست آوردند.»

هیل وظیفه استقرار پهپاد‌های آمریکایی را در افغانستان داشت. او گفت که به دلیل مشاهده فیلم کشته شدن برخی از غیرنظامیان افغان و احساس گناه ناشی از آن، این اطلاعات را افشاکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار