مدیر کل امور عشایر فارس از توزیع ۱۸۵۰ دستگاه پنل خورشیدی در مناطق قشلاقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،   روح الله بهرامی مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدیریت سبز و همچنین استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در منابع انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک، اداره کل امور عشایر فارس نیز بیش از پیش به کارکرد‌های مثبت استفاده این انرژی‌ها توجه و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان این پنل‌ها در مناطق عشایری توزیع شد.

او اظهار کرد: در این مناطق به علت مسافت زیاد از خط انتقال برق، اسکان عشایر آن مناطق و امکان برق رسانی برای آن‌ها غیر ممکن بود از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۱۸۵۰ پنل خورشیدی که نیاز‌های عشایر آن مناطق را رفع می‌کند.

بهرامی گفت: مهم‌ترین پیامد ادامه استفاده از سوخت‌های فسیلی گسترش بیماری‌های تنفسی، قلبی و مشکلات زیست محیطی است و بهره گیری از انرژی‌های پاک می‌تواند آینده بهتری را برای جامعه عشایری رقم بزند.

مشارکت همگانی عشایر و مسئولین مربوطه برای گذر از خشکسالی

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: برای گذر از این روز‌های سخت خشکسالی مشارکت همگانی عشایر و مسئولین مربوطه را می‌طلبد.

بهرامی بیان داشت: نظربه اینکه یکی از بزرگترین معضلات و مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، خشکسالی است وبرای رفع عبور از این بحران همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

مدیر کل امور عشایر در ادامه گفت: خرید دام مازاد و حذفی دامداران عشایری، توزیع علوفه، آبرسانی سیار و پرداخت تسهیلات از برنامه‌های مهم در حال اجراست.

قابل ذکر است توزیع پنل‌های خورشیدی و خانه‌های بهداشت عشایر سیار از جمله اقدامات مهم سایر دستگاه‌های اجرایی بوده که به تدریج انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار