فراخوان جشنواره شعر غدیر در البرز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: جشنواره استانی شعر غدیر با هدف ترویج و توسعه ادبیات دینی و تقویت حوزه شعر آیینی و به منظور نشر معارف علوی و واقعه مبارک غدیر خم در البرز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به این که جشنواره استانی شعر غدیر با هدف ترویج و توسعه ادبیات دینی و تقویت حوزه شعر آیینی و به منظور نشر معارف علوی و واقعه مبارک غدیر خم، برگزار می‌شود، گفت: به همین منظور شاعران استان می‌توانند آثار خود را تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ از طریق روش‌های مندرج در فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز  با بیان این که معارف مذهبی و فضایل علوی را همواره در اذهان مردم به ویژه نسل جوان جامعه، با بیان هنرمندانه و شاعرانه زنده نگه داریم، افزود: همچنین باید فضایل اخلاقی، سبک زندگی و شیوه حکمرانی، رشادت‌ها حماسه‌های مقاطع مختلف زندگانی حضرت امیرالمومنین علی (ع)، را برای همه نسل‌ها و اقشار جامعه، بازگو و بازنشر کنیم.

مقدم با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: شناسایی و حمایت از شاعران آیینی و معرفی و تقدیر از نفرات برتر این حوزه، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با مشارکت انجمن ادبی خانه شعر امروز، مقدمات و اقدامات لازم را در این حوزه انجام خواهند داد.

او افزود: شاعران استان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های شعر کلاسیک و شعر نو و در موضوعات و محور‌های مرتبط با واقعه مبارک غدیر، از جمله؛ غدیر- عامل وحدت جهان اسلام، ولایت-زمینه هدایت، مهدویت-تجلی عشق به ولایت، فضایل اخلاقی- سبک زندگی و شیوه حکمرانی علوی، از روز پنجشنبه هفتم مرداد و به مدت یک هفته تا ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ از طریق روش‌های مندرج در فراخوان جشنواره، به دبیرخانه ارسال نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به این که هر شاعر می‌تواند با ارسال حداقل یک اثر و حداکثر سه اثر، در این جشنواره شرکت کند گفت: آثار ارسالی نباید در سایر همایش‌ها وجشنواره ها، برگزیده شده باشد.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.