در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش خطای پزشکی از طریق سامانه هوشمند یکپارچه جامع پزشکی/ هشدار به بیماران غیر واگیر از طریق این نرم افزار

تودشکی گفت:سامانه هوشمند یکپارچه یکی از جامع‌ترین نرم افزار‌های حوزه سلامت نوبت در کشور است.

عماد الدین حسینی تودشکی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان و مشاور نهاد ریاست جمهوری در حوزه فناوری‌های نوین سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به طراحی سامانه هوشمند و یکپارچه جامع پزشکی و به اصطلاح دکس اظهار کرد: این سامانه یکی از جامع ترین نرم افزار‌های حوزه سلامت نوبت در کشور است و امکان بسیاری از امور پزشکی مانند ثبت و ضبط اطلاعات بیماران در این سامانه وجود دارد.

او ادامه داد: سامانه هوشمند و یکپارچه جامع پزشکی و به اصطلاح دکس تمامی اطلاعات بیماران را ذخیره و پردازش می‌کند به طوری که تمام اطلاعات افراد از دوران نوزادی تا هنگام فوت در این نرم افزار امکان ثبت و ضبط دارد. این نرم افزار ارز آوری زیادی را برای کشورمان به همراه خواهد داشت، زیرا قیمت محصول مشابه آن بسیار زیاد است و ما امکان صادرات این نرم افزار به خارج از کشور را داریم.

حسینی بیان کرد: در این سامانه تمام سرفصل‌های مورد نیاز حوزه پزشکی آورده شده است و تمامی موارد مانند خلاصه‌های عمل جراحی، آنژیوگرافی، بخش‌های جراحی و پاراکلینیک را می‌توان در این نرم افزار ثبت و از آن‌ها در مواقع ضروری استفاده کرد. سامانه هوشمند یکپارچه جامع پزشکی قابلیت لینک شدن به سایر اپلیکیشن‌ها با نرم افزار‌های دیگر را دارد و این سامانه باعث شده تا پزشک تداخلات دارویی را در خصوص بیمار خود متوجه و از تجویز آن بپرهیزد.

او تاکید کرد: این سامانه رتبه بندی مراکز درمانی را دارد و تشخیص پزشکان را به صورت آنلاین در اختیار بیماران قرار می‌دهد. این سامانه به بیماران خود موارد مختلف مانند افزایش فشار خون را هشدار داده و سامانه جامعی برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر محسوب می‌شود.

او گفت: سامانه هوشمند یکپارچه جامع پزشکی اطلاعات بیماران ثبت و ضبط می‌کند و هنگامی که بیماری با هوشیاری پایین به اورژانس مراجعه خواهد کرد پزشک بدون هیچ مشکلی از ذوب این نرم افزار می‌تواند به سابقه پزشکی بیمار دست پیدا کند و این سامانه کمک بزرگی به کاهش خطای پزشکی در مراکز درمانی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار