رئیس جمهور روسیه، در دوازدهمین اجلاس اقتصادی و بین‌المللی «روسیه - جهان اسلام» بر روابط دوستانه و سازنده با کشور‌های مسلمان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در دوازدهمین اجلاس اقتصادی و بین‌المللی «روسیه - جهان اسلام»  اعلام کرد: روسیه برای غلبه بر بحران‌های منطقه‌ای و مبارزه با مظاهر تروریسم و افراط گرایی از کشور‌های مسلمان حمایت خواهد کرد.

کرملین در وبسایت خود نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دوازدهمین اجلاس اقتصادی بین‌المللی «روسیه - جهان اسلام» که در کازان روسیه برگزار شد، گفت:  روابط بین روسیه و کشور‌های مسلمان به طور سنتی دوستانه و سازنده است. مسکو با کشورهای مسلمان، در راستای ارتقای گفتگوی بین ادیان و تمدن، اطمینان از ثبات و امنیت بین المللی و ایجاد نظم جهانی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌، همکاری فعالی دارد و روابط چند بعدی ما در تجارت، اقتصاد، سرمایه گذاری، علمی و فنی، انسانی و بسیاری زمینه‌های دیگر نتیجه خوبی به همراه داشته است. 

پوتین گفت: من می‌خواهم تأکید کنم که شرکای ما می‌توانند در تلاش برای غلبه بر بحران‌های منطقه‌ای و مسائل حاد اجتماعی، در مقابله با همه مظاهر تروریسم و افراط گرایی به پشتیبانی و کمک روسیه اطمینان کامل داشته باشند. 

رئیس جمهور ابراز اطمینان کرد که گفتگوها در این باره  اساسی و سازنده خواهد بود.

اجلاس اقتصادی و بین المللی «روسیه - جهان اسلام» که ۱۲ سال  است در حال برگزاری است،  اولین بار در سال ۲۰۰۹ و با حضور ۲۵۰ شرکت کننده برگزار شد. برگزارکنندگان گفتند که هدف اصلی این اجلاس تسهیل همکاری و حفظ گفتگو در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین روسیه و اعضای سازمان همکاری اسلامی (OIC) است.

این نشست از ۲۸ تا ۳۰ ماه جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
اگه راست میگه هلیکوپترای می 28 بهمون بده
آخرین اخبار