در پی شیوع ویروس کرونا، اجلاس بین‌المللی اقتصاد جهانی در ایتالیا به ۸ ماه دیگر موکول شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اجلاس بین المللی با موضوع اقتصاد جهانی که قرار بود اواخر ماه جاری میلادی [مارس] در شهر اسیزی ایتالیا برگزار شود به دلیل انتشار گسترده ویروس کرونا در جهان به تعویق افتاد.

برگزار کنندگان این رویداد گفته اند اجلاس به دلیل پیامد‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا قرار است در ۲۱ نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود. پس از آنکه بسیاری از شرکت کنندگان اعلام کردند به دلیل انتشار ویروس کرونا قادر به سفر به ایتالیا نخواهند بود، این اجلاس به زمان دیگری موکول شد. در حال حاضر، تعداد زیادی از خطوط هوایی ایتالیا، پرواز‌های خود را به حالت تعلیق درآورده یاکاهش داده اند.

این اجلاس بین المللی که در ایتالیا با عنوان «فرانچسکو اکونومی» شناخته می‌شود رویدادی مهم تلقی می‌شود که در آن شرایط اقتصادی روز جهان را مورد بررسی قرار می‌دهند. در این اجلاس چهره‌های مطرح سیاسی، اقتصادی و حتی مذهبی نیز شرکت می‌کنند.

قرار است پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در این اجلاس حضور یابد.

کمیته برگزار کننده اجلاس اعلام کرده است که به زودی اطلاعات مفصلی در مورد این رویداد، محور‌های آن و شرکت کنندگان منتشر می‌شود.

ایتالیا در حال حاضر، کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپا است. تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند و ۳۰ تن نیز جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد. هر چند که چین اعلام کرده که توانسته رشد سریع این ویروس را متوقف کند، اما با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از ۸۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنچه نرم می‌کند. رتبه بعدی متعلق به کره جنوبی است که حدود ۴۲۰۰ مبتلا به کرونا در آنجا ثبت شده است. این آمار دائما در حال تغییر است.

در مقیاس جهانی، ویروس بیش از ۸۹ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است، در حالی که بیش از ۳ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۴۵ هزار تن بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار