مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از خسارت ۸۲۸ میلیارد ریالی فرسایش بادی به منابع زیستی استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: مساحت کانون‌های بحرانی بیابان استان یک میلیون و ۳۸۶ هزار هکتار در سال ۸۹ بوده که به دو میلیون و ۱۴۴ هزار هکتار رسیده است.

وی با اشاره به رشد بیابان زایی در استان تصریح کرد: ۴۰ کانون بحرانی در شهرستان‌های استان وجود دارد که بیشترین مساحت کانون‌ها مربوط به شهرستان طبس است.

نصرآبادی تعداد کانون‌های بحرانی استان را ۲۹ کانون اعلام کرد و افزود: کانون‌های بحرانی بیابانی استان ۵۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵ میلیون و ۲۴۳ هزار هکتار از مساحت استان تحت فرسایش بادی قرار دارد، ادامه داد: مناطق تحت فرسایش بادی استان نیز ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه فرسایش بادی سالانه بیش از ۸۸۲ میلیارد ریال به منابع زیستی و اقتصادی استان خسارت وارد می‌کند، تصریح کرد: این خسارت‌ها به منابع زیست انسانی، خطوط مواصلاتی، اراضی کشاورزی، منابع زیست محیطی، چاه‌ها و قنوات، تاسیسات صنعتی، واحد‌های صنعتی، واحد‌های تولیدی و ایستگاه‌های راه آهن وارد شده است.

نصرآبادی با بیان اینکه در راستای مقابله با بیابان زایی از سال ۱۳۵۴ طرح‌ها اجرا و بطور مستمر تاکنون در حال اجرا است، گفت: در سال گذشته ۴۳۳ میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال اعتبار برای مقابله با بیابان زایی در استان اختصاص یافت.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.