زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتصاد پایدار و مدیریت درست آن از اولویت ها و فوریت‌های برنامه ام در دولت آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در گفتگوی انتخاباتی ، خطاب به  مردم خراسان جنوبی گفت: نگاه ملی را تغییر می‌دهد و سعی بر تقویت ظرفیت‌های داخلی می‌کند تا منتظر برداشته شدن تحریم‌ها از سوی دشمنی که خیر ملت ما را نمیخواهد، نباشیم.

او افزود: با اقدام به اصلاح و تغییر رویکرد‌ها، ظرفیت‌های داخلی را به ظهور رسانده و با در نظر گرفتن تمام ابعاد جامعه، عقلانیت و عدالت در مسیر پیشرفت قرار می گیریم.

زاکانی با اشاره به اینکه اقتصاد پایدار و مدیریت درست آن از اولویت ها و فوریت‌های بمهم در دولت آینده ام است اظهار کرد: اداره کشور بر مدار شفافیت، باز آزمایش مجدد استان‌ها و تبدیل شان به قطب پیشرفت در زمینه‌های خودشان، مبارزه با فساد اقتصادی و مفسدین، اصلاح بدنه‌ی دولت، پایه گذاری طرح نظارت مردم بر دولت و حل مشکلات مسکن و اشتغال از دیگر برنامه‌هایم برای دولت آینده است.


بیشتر بخوانید 


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: حداقل به هر مرکز استان ۴ بار سفر کردم و از نزدیک با مشکلات تک تک شهرستان‌ها آشنا و برنامه مدیریتی برای هر یک تعریف کرده ام که در سایت و درگاهی که به این سبب ساخته ایم تمام این راهکار‌ها قابل مشاهده هستند و مردم می‌توانند در صورت داشتن مشکلات دیگر، اقدام به اصلاح این موارد در این سایت کنند.

او به مشکلات و ظرفیت‌های خراسان جنوبی اشاره و اظهار کرد: تاکنون سفر‌های زیادی به شهرستان‌های استان به ویژه شهر بیرجند داشته و یکی از بزرگترین ظرفیت‌ها برای این استان و اولویت‌های جدی اش  احداث راه آهن جنوب به شمال است.

زاکانی ادامه داد: با راه اندازی این مسیر ریلی به دلیل ایجاد مسیر اتصالی هند به شمال اروپا می‌توانیم سالانه ۴۰ درصد صرفه جویی ریلی، ۳۰ درصد صرفه جویی ارزی و همچنین درآمد ۳۰ میلیارد دلاری را برای استان و کشور به دست بیاوریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین مهم‌ترین مشکل این استان  را کمبود آب عنوان کرد و گفت:  با احیای قنوات، دانش آبخیز داری و مهم‌تر از همه انتقال آب از دریای عمان یا خلیج فارس می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

او بیان کرد: جلوگیری از خام فروشی، استفاده از مخازن و معدن‌های سرشار، توسعه شهرک‌های صنعتی و همچنین حل مشکلاتی از جمله آلودگی آب، پساب صنعتی و خانگی، تخریب جنگل و مراتع، بحران فرسایش بادی و بیابان زدایی به وسیله‌ی برنامه‌های عملیاتی جدی و سرمایه گذاری‌ها از دیگراقداماتم برای این استان است.

زاکانی همچنین به ارزهای خروجی از استان  بویژه به افغانستان اشاره  کرد و گفت: با برنامه درست و دقیق این ارزها باید به  استان برگردد تا کمک به توسعه استان و تبدیل شدن استان به قطب پیشرفت باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: باید با توجه کردن به صنایع، بحث کشاورزی، زیر ساخت‌ها و دیگر ظرفیت‌های مهم این استان شرایطی فراهم شود تا به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها استفاده و باعث حل مشکلات و همچنین اشتغال زایی و ایجاد رونق در این استان شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.