به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهری ملک زاده مشاور امور بانوان آموزش و پرورش مازندران در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، گفت: تجلی تاثیر کرونا بر آموزش و پرورش با جهش دانش آموزان، معلمان و خانوادهها در استفاده از دنیای تکنولوژی کاملا هوید است.
او افزود: این تأثیرات با خود انزوا طلبی و عدم ارتباط باهمسالان، کاهش فعالیتها و تحرک را نیز به دنبال داشته و باتعالی روحی روانی فرد در تقابل است.
ملک زاده گفت: در مواجهه با بحران پیش رو تعامل دوسویه فعالیتهای مشاور امور بانوان و سایر حوزهها در اجرای طرح و برنامهها، بهرهگیری از فرصتهای موجود در سرفصلهای همعنوان یا هممحتوا باهدف افزایش کیفیت خدماترسانی به دانشآموزان ضروری است.
او افزود: اهتمام و تمرکز در تدوین معادله و پدافندی برای رویارویی با اوضاع وخیم روحی روانی پساکرونا و خنثی کردن آثار مخرب آن، محصول آموزش و پرورشی کارآمد است.
ملک زاده گفت: بهرهگیری از فرصتهای تعریف شده در طرح نماد و یاریگران زندگی از جمله این فرصتها است.
او بر لزوم تعامل دو سویه مشاور بانوان و معاونتها در خصوص شناسایی دختران بازمانده از تحصیل، بهره گیری از فرصت نماد و یاریگران زندگی با هدف ساماندهی و هدایت آنان تأکید کرده و افزود: پیش بینیها بر آنست که از پیامدهای ناگزیر پسا کرونا، بروز آسیبهای پنهان و بالقوه روحی و روانی به ویژه در مناطق پر جمعیت و غیر برخوردار و غیر برخوردار شهری، حاشیه شهرها و مناطق محروم روستایی باشد.
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش مازندران گفت: اهتمام در تدوین معادله و پدافند مناسب برای زمان بروز بحران، درکاهش آثار مخرب محصول آموزش و پرورش کارآمد خواهد بود.
انتهای پیام/س