سنای آمریکا رای داد تا کار بر روی بسته زیرساخت ملی این کشور به ارزش هزار میلیارد دلار را آغاز کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از آسوشیتدپرس، پس از توافقی که میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، و گروهی از سناتور‌های هر دو حزب اصلی این کشور برای اولویت‌های اصلی کاخ سفید انجام شد، سنای آمریکا به آغاز کار بر روی بسته زیرساخت ملی این کشور به ارزش هزار میلیارد دلار رای داد.

جو بایدن در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: «این توافق به جهان نشان می‌دهد دموکراسی آمریکا می‌تواند کار‌های بزرگ انجام دهد، همانطور که راه‌آهن میان قاره‌ای ما یا بزرگراه میان ایالتی ما این را نشان داد. ما بار دیگر آمریکا را متحول کرده و به جلو خواهیم برد.»

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تمام این اقدامات را بدون افزایش مالیاتِ افرادی که کمتر از ۴۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، انجام خواهد شد.

سنای آمریکا از دو حزب با ۶۷ رای مثبت در مقابل ۳۲ رای منفی به این لایحه ۷۰۰ برگی رای داد. این لایحه ۵۵۰ میلیارد دلار را برای کار‌های عمومی صرف خواهد کرد، اما هنوز مشخص نیست تعداد کافی از سناتور‌ها به آن در نهایت رای بدهند و به تصویب برسد.

بایدن در حالی مدعیست این لایحه به پیشرفت آمریکا کمک می‌کند که شیوع کرونا ضربه‌های بسیاری به این کشور وارد کرده است. آمریکا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون رکورد بسیاری در زمینه شیوع این ویروس ثبت کرده است. به طور مثال، روز گذشته سازمان جهانی بهداشت از ثبت رکورد مبتلایان جدید به کرونا در آمریکا در هفته گذشته خبر داد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نیز آمار جدیدی از میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور منتشر و اعلام کرد: «در میانگین هفت روز گذشته، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، حدود ۶۵ درصد افزایش یافته و به میانگین پنجاه و هفت هزار و سیصد و یک مورد جدید ابتلا به کرونا در هر روز رسیده است.»

این مرکز امروز نیز در بیانیه‌ای از وضعیت هشدار در بیش از نیمی از شهرستان‌های آمریکا خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار