افزایش ۱۷/۵ درصدی تصادفات فوتی در استان همدان

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: بهار امسال ۹۴ شهروند در استان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند تا تلفات جانی تصادفات استان در مقایسه با پارسال ۱۷/۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر آرتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: بهار امسال ۸۰ نفر از شهروندان همدان بر اثر تصادف جان باخته بودند و امسال با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ترددی شاهد افزایش ۱۷/۵ درصدی تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای هستیم.

او با بیان اینکه متأسفانه میزان مصدومان حوادث رانندگی در جاده‌های استان هم افزایش داشته است، افزود: در سه ماهه نخست پارسال هزار و ۲۹۲ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای مصدوم شده بودند که این تعداد در مدت مشابه امسال با ۱۸/۵ درصد افزایش به هزار و ۵۳۲ نفر رسیده است.

کمالی تصریح کرد: افزایش حجم سفر‌ها و تردد‌ها در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل با وجود شرایط شیوع کرونا در کشور از جمله علل افزایش آمار تلفات و صدمات جرحی حوادث رانندگی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: قرارگیری استان همدان در مسیر ارتباطی غرب کشور موجب افزایش تردد‌ها در راه‌های استان شده که نقش موثری در افزایش تصادفات و آمار مرگ و میر و تصادفات جرحی آن دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.