مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: سرانه آموزش مهارتی در قزوین حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: سرانه آموزش مهارتی در این استان طی ۲ سال اخیر با برنامه ریزی‌های انجام شده حدود ۷۰ درصد رشد یافته است.

مددی افزود: سرانه آموزش مهارتی در استان قزوین پیش از مدت یاد شده ۹ ساعت بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه آموزشی این رقم اکنون به ۱۶ ساعت افزایش یافته است.

این مسوول با بیان اینکه سرانه آموزش مهارتی در استان قزوین از میانگین کشور بالاتر رفته است، یادآور شد: سرانه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ۱۲ ساعت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: همزمان با افزایش سرانه آموزش مهارتی در استان تلاش کرده ایم تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مناطق روستایی را نیز گسترش دهیم به طوری که دست کم ۳۰ درصد آموزش‌های خود را در این حوزه هدف گذاری کرده ایم.

مددی اضافه کرد: آموزش به افراد آسیب دیده و شهروندان ساکن در مناطق حاشیه نشین نیز به طور جدی در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال حدود ۶۲ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در روستا‌ها و سه هزار نفر ساعت آموزش ویژه افراد ساکن در مناطق حاشیه نشین شهر‌ها در استان قزوین برگزار شده است.

مددی گفت: این آموزش‌ها با هدتف توانمندسازی افراد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار